logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari v neděli nevědělo, kde má jezdce. Vasseur okomentoval i načasování zastávek

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 09:55

Mokré velké ceny představují obrovskou příležitost pro ty, kteří obyčejně nemají šanci získat pódium. Úkolem top týmů je zabránit tomu týmům ze středu pole, ale Ferrari si v Silverstone svůj úkol nesplnilo. Ani jeden z pilotů italské stáje neměl ideální strategii, navíc se tým musel popasovat s technickými problémy.

U Charlese Leclerca je téměř kacířstvím zmínit slovní spojení *„ideální strategie“*, jelikož při pohledu na jeho taktiku se chytali za hlavu i fanoušci, kteří Formuli 1 začali sledovat teprve nedávno. V případě Lewise Hamiltona to bylo mnohem lepší, což ho dostalo na čtvrté místo, ale stále je co zlepšovat.

Před poslední zastávkou v boxech se zdálo, že je prakticky rozhodnuto a sen Nica Hülkenberga o zisku pódia se rozplyne jako ranní mlha. Lewis Hamilton byl už téměř na jeho zadním křídle, když ho tým povolal na výměnu pneumatik. Po výjezdu však ztratil drahocenný čas ve třetí a čtvrté zatáčce, navíc Hülkenbergovi výrazně pomohl overcut. Po pitstopu měl opět náskok osmi sekund a vydlážděnou cestu k prvnímu pódiu.

„Teď můžete říct, že to bylo o jedno kolo příliš brzy, protože ve třetí a čtvrté zatáčce šel zkrátka rovně. V těchto dvou zatáčkách ztratil čtyři nebo pět sekund,“ prohlásil šéf týmu Frédéric Vasseur, který toto rozhodnutí obhajuje. „Alonso zastavil ještě dříve a v některých zatáčkách byl rychlejší než všichni jezdci na intermediálkách.“

„Toto je situace, kdy můžete čekat na ostatní, aby zastavili před vámi, ale potom může být pozdě. Po závodě se lehce říká, že při prvním pitstopu jsme měli zastavit o kolo dříve a při druhém o kolo později,“ připustil, že načasovat se to dalo i lépe.

Navíc boxový můstek řešil i jiné problémy. „Popravdě rozhodování na boxovém můstku je vždy náročné, protože musíte předvídat. Kromě toho jsme celý závod neměli GPS z Lewisova monopostu, takže jsme byli totálně ve tmě a nevěděli jsme, kde je jeho auto. Bylo to náročné.“

Na live timingu Formule 1 všechno fungovalo včetně mapy okruhu, na které jsme viděli pozici Lewise Hamiltona. Tato data by Ferrari zřejmě nepomohla, jelikož v porovnání s realitou mají jisté zpoždění, ale fakt, že diváci všechno mohli sledovat, naznačuje, že k chybě došlo na straně Ferrari.

Po sobotě se hodně mluvilo o tom, kolik přítlaku si zvolily jednotlivé týmy. Max Verstappen jezdil s křídly do Monzy, takže se dalo očekávat, že v dešti bude mít problém. Ferrari zas bylo v kvalifikaci extrémně rychlé v zatáčkách, což bylo znakem velkého množství přítlaku. Na vodě to očividně ani jednomu nepomohlo. Hamilton hlásil, že auto náhle ustrkovalo, a Leclerc se divil nad jeho zvláštním chováním.

Proč se Ferrari tak trápilo? „Byli jsme o krok za McLarenem. Měli jsme více přítlaku než Max, ale od Maxe jsme byli i mnohem rychlejší. Nejsem přesvědčen o tom, že by hlavním problémem bylo naše tempo. V Charlesově případě je pravda, že měl po závodě už v prvním kole, když jsme se rozhodli přezout na slicky.“

„Hlavním problémem bylo to, že jsme se trápili ve špinavém vzduchu a snažili se předjíždět. Abychom někoho předjeli, více jsme si zničili pneumatiky a trvalo nám to někdy deset kol. Potom jsme byli rychlejší,“ popisuje Vasseur. „Byl to těžký víkend, byl těžký pro stratégy.“

„Myslím si, že dnes má každý něco, co může litovat, snad s výjimkou Landa a Nica [Hülkenberga]. Když však dokončíte závod v takovémto duchu, vždy uvažujete, co kdybychom zastavili o kolo dříve nebo později, bylo by to mnohem rychlejší? Koncentrujme se však na kvalifikaci a šampionát,“ uzavřel neděli v Silverstone.

Související zprávy

Diskuze