logo F1zpravy.czF1online.sk

Russella sžírá frustrace, ale hájí riskantní strategii: Třetí místo není náš cíl

George Russell
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:47

Když vám nevyjde ani jedno rozhodnutí. I když Ferrari je tradičně terčem posměšků pro svá strategická rozhodnutí a provozní stránku, kdysi bezvadný Mercedes se v posledních letech nemůže pochlubit o nic lepší bilancí. Dokonalým příkladem toho je domácí závod George Russella.

Ze dvou přezutí na sliky nevyšlo Mercedesu načasování ani v jednom případě. „Nevyšlo“ je v tomto případě slabé slovo. První zastávka na konci zahřívacího kola byla velká chyba, ale i druhé přezutí, nad kterým se týmy mohly déle zamyslet a sledovat časy jezdců okolo, přišlo o dobrých pět kol příliš brzy.

Zdálo se, že při druhé zastávce tým podlehl Russellovu tlaku, i když mu ze sektorových časů Fernanda Alonsa muselo být jasné, že je příliš brzy. V každém případě George po závodě jen stručně konstatoval, že jejich cílem nebylo třetí místo, a proto se rozhodli riskovat.

„Myslím si, že na začátku závodu to bylo rozhodnutí 50 na 50. Do dalšího deště zbývalo 25 minut, z nichž jsme 15 strávili při virtuálním safety caru. Když jsme se konečně rozjeli, byli jsme o pět vteřin na kolo rychlejší než jezdci na intermediálkách, ale znovu začalo pršet,“ řekl po skončení závodu George Russell.

„Při zpětném pohledu se snadno říká, že jsme příliš riskovali. Při druhém pit stopu jsem přijel příliš brzy a velmi jsem riskoval, ale nečekal jsem, že mi obují tvrdé pneumatiky. Byl to příšerný den. Velmi to bolí, protože toto je moje domácí velká cena. Kdybychom zvolili konzervativní přístup, pravděpodobně bychom skončili na třetím, čtvrtém nebo pátém místě, ale tato umístění nejsou náš cíl,“ vysvětlil Russell.

Mercedes zkrátka kácel vysoko, ale spadl pořádně hluboko. Nechybělo mnoho a chlapci by ze Silverstone odcházeli bez jediného bodu. Bylo to pravé „všechno, nebo nic“, které skončilo tím nejhorším možným způsobem. „Okruh je dlouhý téměř šest kilometrů a na některých místech byl suchý jako poušť, ale dvě zatáčky byly nasáklé vodou,“ řekl pilot Mercedesu.

„V těch dvou zatáčkách jste na jezdce na intermediálkách mohli ztratit pět sekund, zatímco ve zbytku okruhu jste byli o pět sekund rychlejší. Není to snadné. Když to zahrajete na jistotu, máte jistotu výsledku; my jsme šli za velkými metami,“ pokračoval George.

„Nebýt virtuálních safety carů v úvodu a místo toho bychom měli 25 minut čistého závodění, možná by se jezdci na slicích dostali do vedení a řekli byste, že to bylo úžasné rozhodnutí. Neplánovali jsme na dva virtuální safety cary, plánovali jsme na 25 minut hladkého závodění a já si myslím, že sliky byly nejlepší volba na těch 25 minut. Dostali jsme však jen deset minut,“ dodal zklamaně Russell.

Ten si svůj domácí závod určitě představoval jinak, zejména po vynikající sobotní kvalifikaci. „Jsem velmi zklamaný. Když máte dobré auto, můžete hrát na jistotu a ať uděláte cokoliv, vyjdete z toho jako vítěz, ale když ne, pole je tak vyrovnané, že když chcete dobrý výsledek, musíte být trochu odvážní,“ řekl pilot Mercedesu.

Související zprávy

Diskuze