logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari přinese nové zavěšení do Belgicka, otestovat ho chce v Mugelle

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 15:25

Fanoušci Ferrari se mohou těšit na druhou polovinu sezóny. Italský tým po úspěšném nasazení nové podlahy připravuje další „evoluční krok“. Podle italských insiderů se na Velkou cenu Belgicka chystá přinést nové zadní zavěšení, které by mělo vyřešit nedostatky monopostu. Ještě předtím však všechno hodlá vyzkoušet.

Podle italského portálu motorsport.com sice nová podlaha nepřinesla čistý výkon k dobru, ale pár setin sekundy se díky ní podařilo najít. Auto je totiž lépe ovladatelné a balíček zároveň rozšířil pracovní okno zadních pneumatik.

Podle zastupujícího šéfa týmu Jérôma d’Ambrosia bylo klíčové potvrdit si, že data z větrného tunelu se budou shodovat s tím, co inženýři uvidí na trati. Tento první a velmi důležitý krok se týmu podařilo udělat, a tak je připraven pokusit se o ještě větší skok.

Silverstone důkladněji prověří aerodynamiku současného balíčku, ale v továrně se teď řeší zejména mechanické chování monopostu, konkrétně v oblasti zadního zavěšení. Zmiňovaný zdroj uvádí, že se jeho závodní premiéry dočkáme v Belgicku, tedy na konci července po VC Velké Británie.

Ferrari chce zavěšení prověřit už v předstihu

Giuliano Duchessa a Rosario Giuliana, dvojice dobře informovaných insiderů Ferrari, prozradila ještě něco víc: Scuderia plánuje využít svůj druhý filmovací den na otestování vylepšeného zadního zavěšení. Pro italský tým bude nakonec i filmovací den nesmírně důležitý, protože v Belgicku nás čeká sprintový víkend a na zdlouhavé nastavování monopostu nebude čas.

V průběhu července tak uvidíme vylepšené Ferrari SF-25 na okruhu v Mugelle, kde ho čeká porce 200 kilometrů. Tým sice bude nucen nasadit nesoutěžní pneumatiky Pirelli, ale na sběr důležitých dat ohledně zadního zavěšení to nebude mít tak negativní vliv.

Ferrari navíc upřednostnilo Mugello před Fioranem či Monzou z dobrého důvodu; toskánská trať nabízí techničtější úseky, které jsou reprezentativnější z pohledu celého kalendáře F1. Dlouhé zatáčky s velkým bočním přetížením a převýšení okruhu lépe prověří zadní zavěšení a poskytnou hodnotnější data, což bude důležité i s ohledem na blížící se víkend v Spa-Francorchamps.

Jak pomůže nové zadní zavěšení?

Ferrari mělo doposud se zadním zavěšením problémy. Kompaktní uchycení ramen neposkytovalo dostatečně široký rozsah nastavení, což inženýrům výrazně komplikovalo práci. Podle zákulisních informací by měla nová verze rozšířit možnosti nastavení, a tím rozšířit i pracovní okno monopostu. Zároveň má lépe držet pod kontrolou pohyby zadní části auta na výjezdech, a sice poskytnout stabilnější platformu pro aerodynamiku.

Upevnění ramen se podle italského Motorsportu přiblíží konceptu, který v Imole představil Mercedes. Jednou z jeho výhod má být stabilnější „přisednutí“ zadní nápravy a tím pádem zlepšení trakce na výjezdu z pomalých zatáček. Už nebude docházet k náhlé změně světlé výšky, která vedla k tomu, že pneumatiky se začaly klouzat a tím pádem přehřívat.

Jak však upozorňuje autor článku Franco Nugnes, tato změna má i negativní efekt a projeví se při brzdění. V brzdné zóně se zadní část auta zvedne o něco více, přičemž chování monopostu SF-25 má být v tomto směru už teď na hraně. „Na papíře by tato změna mohla vyhovovat více Leclercovi, který chce přetáčivé auto se silnou přední částí, ale pro Lewise Hamiltona to může být náročnější, jelikož on preferuje stabilnější zadek.“

Ferrari však má plán, jak Hamiltonovi pomoci, tvrdí Nugnes. Na technickém oddělení se už má připravovat další evoluce podlahy s plánovaným nasazením v Maďarsku. Vylepšená verze má být díky zvýšení přítlaku schopna výrazněji stabilizovat auto, a takto vyhovět i některým nárokům sedminásobného šampióna.

Související zprávy

Diskuze