Co se děje s Williamsem? Po Imole se něco zlomilo, říká Sainz

Měli jsme po fantastickém úvodu sezóny od Williamsu přehnaná očekávání? Tento tým získal z posledních tří víkendů jen jeden bod a jeho piloti viděli šachovnicovou vlajku jen dvakrát. Po vynikajícím startu do nového ročníku pasovali někteří britskou stáj dokonce i na pódium, ale v poslední době se v Grove něco ošklivě pokazilo.
Nenechte se mýlit, bodový zisk tohoto týmu je stále vynikající, ale soupeři se postupně dotahují a tato „deka“ musí skončit. Nejprve je však vhodné připomenout, jaká je situace. Williams loni překročil rozpočtový strop. Důvodem byly neúnosně vysoké škody po tvrdých nehodách. FIA o tom věděla a umožnila to, jelikož pravidla to povolují pod podmínkou, že strop se pro tento tým v následujícím roce sníží o částku, o kterou ho překročil.
Kromě toho, Williams vrhl veškeré své úsilí do sezóny 2026 a nové generace monopostů. Je tedy pochopitelné, že v Grove šetří, kde se dá. Bohužel, když šetříte, tak vaše spolehlivost utrpí jako první.
Na druhé straně je však třeba říci, že tým má bídné výsledky i v kvalifikacích, což s úsporami nemá nic společného. Z posledních tří závodů evidujeme jen jednu účast pilota Williamsu v Q3. „Takový je trend z posledních několika závodů,“ řekl Carlos Sainz o tempu svého monopostu na měkkých pneumatikách.
„Řekl bych, že od Imoly nedokážeme najít správnou cestu při práci se softy. Kdysi jsme byli nesmírně konkurenceschopní, ale když obujeme směsi C5 nebo C6, tak jako bychom ztratili rychlost. Tuším, že v trénincích jsem byl na hardech třetí a na mediumkách první. Avšak když přezujeme na softy, přilnavost se buď vytratí, nebo ostatní ji dokáží najít, ale my ne. Musíme na tom zapracovat,“ řekl Sainz.
Tragédie pokračovala i v Rakousku
Rakouský víkend se v podání Williamsu proměnil v hotovou noční můru. Carlos opět vybuchl v kvalifikaci, přestože byl přesvědčen, že auto mělo nějaké poškození. Alex Albon to vytáhl alespoň do Q3 a v úvodu závodu se pohyboval vysoko, když dokonale využil kolizi Kimiho Antonelliho a Maxe Verstappena.
Po Alexa i jeho týmového kolegu si však přišla „formulová zubatá“. Carlos do závodu ani neodstartoval, když ho zradily brzdy. Albona zas, ne poprvé v této sezóně, vyřadil ze hry motor. „Nechápu, proč se mi to stává tak často. Už několikrát se mi stalo, že jsem nemohl ani jen odstartovat do závodu. Dnes jsem měl zase nějaký problém,“ povzdechl si Sainz.
„Jako tým si procházíme těžkým, opravdu těžkým obdobím. Pokud se nemýlím, tak právě máme za sebou polovinu sezóny, která byla z naší strany velmi rozháraná,“ pokračoval Carlos.
„Musím říct, že i když jsme velmi rychlí a podle mě jsme se rychle přizpůsobili novému autu, zjevně máme příliš mnoho problémů, když jde o všechno. Nezáleží, zda jde o spolehlivost, strategii nebo realizaci závodů. Musíme se přeskupit, ačkoli před Silverstone na to nemáme čas. Je to náš domácí závod, takže se musíme dát dohromady a zjistit, zda se dokážeme zlepšit,“ dodal Sainz.
Ten v neděli odstoupil za vskutku „velkolepých“ okolností. Pokud někdo seděl na tribuně oproti výjezdu z boxové uličky, musel vidět obrázek, na který jen tak nezapomene. Sainz se na dvakrát odlepil z roštu, ale rychle se ukázalo, že kolo absolvoval se „zataženou ruční brzdou“.
Když se vrátil do boxů, jeho zadní brzdy zachvátily plameny a po celé boxové uličce se rozlehl pach spáleného karbonu. „Nemohl jsem zařadit první převodový stupeň, protože brzdy byly zaseknuté. Když jsem to pochopil, restartoval jsem systém a pokusil se pohnout, ale problém se okamžitě vrátil. Zachvátily mě plameny a bylo po všem,“ řekl Sainz.
- Štítky
- Carlos Sainz
- Williams