D’Ambrosio trvá na tom, že Ferrari jen managovalo brzdy

Velká cena Kanady nebyla v této sezóně první, na které museli jezdci Ferrari ubírat plyn, když se přiblížili ke konci rovinky. Charles Leclerc přiznal, že se mu takto nejezdilo vůbec dobře, protože to nekoresponduje s jeho stylem jízdy. Co však bylo za tímto šetřením techniky? Podle zastupujícího šéfa Jérôma D’Ambrosia jen péče o brzdy.
Frédéric Vasseur v neděli na trati chyběl, podle vyjádření stáje musel z osobních důvodů náhle odcestovat. Ve Velké Británii bychom ho na trati měli vidět zas, ačkoli reportér La Gazzetta dello Sport Giovanni Albanese jen pár minut před startem závodu na svých sociálních sítích zanechal jasný vzkaz: „Novým šéfem Ferrari v F1 se stane 58letý Antonello Coletta.“
Dočkáme se výměny dříve než na konci sezóny? Ať se Ferrari rozhodne jakkoli, přetrvávající problémy s monopostem a nutnost na koncích rovinek ubírat plyn to nijak nevyřeší. A je to vůbec řešitelný problém?
Velkou cenu z boxového můstku sledovala pravá ruka Frédérica Vasseura Jérôme d’Ambrosio, který měl zhodnotit závod místo něho. „McLaren je vpředu, to je pravda, ale my musíme nadále být koncentrovaní sami na sebe. Jak říká Fred už od začátku roku, je třeba poskládat dobrý víkend. Dnes jsme to udělali a to je velmi důležité. Ještě nás však čeká práce.“
Následně vysvětlil i pokyny ubírat plyn na konci rovinek, které Charles Leclerc a Lewis Hamilton poslouchali během celého závodu. „Je to otázka managementu brzd. Jde o součást více méně normální strategie, jak optimalizovat závod. Jezdci to není příjemné, ale je třeba to udělat. Stačí, abyste byli o něco více na hraně, než se čekalo, a musíte to dělat intenzivněji.“
Scuderii prý nepomohly teploty ani nadmořská výška. „Byli jsme uprostřed ničeho a chtěli jsme mít jistotu, že se nedostaneme až na hranice limitů. Je to normální věc a na GPS jste mohli vidět, že to museli dělat i mnozí jiní.“
I když toto je oficiální vysvětlení, už během závodu reportér Sky Sports Ted Kravitz upozorňoval na to, že šetření techniky může spíše souviset s opotřebením desky podlahy než samotným managementem brzd. Netřeba zapomínat na to, že Scuderia už v této sezóně byla diskvalifikována za nadměrné opotřebení desky, a že i na jiných velkých cenách přikazovala svým jezdcům ubírat plyn.
V neposlední řadě bychom si měli připomenout, že Red Bull Ring je k desce podlahy poměrně agresivní. O druhé místo v závodě F2 přišel Dino Beganovic, kterého FIA diskvalifikovala pro nadměrné opotřebení desky, a krutý osud potkal i pilota F3 Nikolu Colova, který ze stejného důvodu přišel dokonce o vítězství.
Z pohledu Scuderie je však velkým pozitivem práce týmu po operativní stránce. Podle Lewise Hamiltona byl celý tým mnohem klidnější a přijímal správná rozhodnutí. Jedním z nich bylo zřejmě i načasování poslední zastávky v boxech, když se Hamilton sice bránil pitstopu, ale podle přepočtů bylo nejvýhodnější zastavit hned.
„Slyšeli jste to i ve vysílačce. My jsme chtěli jít podle plánu pro optimální závodní strategii. Zastávky jsme absolvovali tak, abychom optimalizovali závod. Toto byl náš přístup,“ vysvětlil d’Ambrosio, kterého zaujalo, že ve druhém a třetím stintu měl Charles Leclerc podobné tempo jako dvojice McLarenů v čele. „Nevím, co v různých fázích závodu dělali ostatní a proč mají někdy více výkonu, někdy méně…“
Bývalý závodník nakonec pomyslně poplácal po rameni technické oddělení za to, že připravilo dobrý balíček novinek. „Když nasadíte nové komponenty, je důležité se přesvědčit o tom, že údaje na trati korespondují s větrným tunelem. Přesně to jsme viděli a proto jsme udělali krok vpřed, ale ještě nás čeká práce.“
- Štítky
- Ferrari