Russell považuje Ferrari za nejbližšího soupeře Mercedesu: Max se dostane před nás

Po vítězných fanfárách v Kanadě se Mercedes v Rakousku vrátil na své obvyklější pozice. Ferrari přivezlo do Rakouska novou podlahu, jejíž vliv ocenil i Charles Leclerc. Možná se postarala o důležitý rozdíl, protože rozestup mezi těmito dvěma týmy byl o něco větší než v nedávné minulosti. Možná trochu překvapivě však George Russell považuje Scuderii za tým, který by v neděli mohli zdolat.
Russell byl v kvalifikaci o téměř tři desetiny pomalejší než Leclerc a mnohem lépe na tom nebyl ani v Q1 a Q2. I když Mercedes loni v Rakousku vyhrál – výrazně mu k tomu pomohla kolize Maxe Verstappena a Landa Norrise –, letos to zatím vypadá, že k zopakování podobného úspěchu bude potřebovat mnohem více kolizí. Podle britského závodníka však manko Mercedesu není překvapující.
„Nemyslím si, že jsme mohli dosáhnout více. Známe silné stránky i slabiny našeho vozu. Když je horko, trať má drsný asfalt a rychlé zatáčky, tato místa nehrají v náš prospěch. Kromě toho, Lando odvedl úžasnou práci, takže si myslím, že páté místo je pro nás očekávaný výsledek,“ konstatoval po kvalifikaci Russell.
Mercedes se v Rakousku pohybuje poněkud v území nikoho. Monopost W16 měl na jedné z nejkratších tratí v kalendáři poměrně velkou ztrátu na Ferrari, které v pátek nepůsobilo dojmem, že by mu nová podlaha ubrala něco na závodním tempu. Právě Scuderii však George považuje za svého nejbližšího soupeře, ne za ním startujícího Verstappena.
„Očekávám, že Max se dostane před nás, ale Ferrari je pravděpodobně náš nejbližší soupeř. Na druhé straně, byli dost silní v horkém závodě v Barceloně. Podívejte, vzhledem k silné a slabé stránky našeho auta víme, že v neděli nás čeká dlouhý závod,“ konstatoval Russell.
Antonelli doplatil na hloupou chybu Mercedesu
George na tom byl pořád mnohem lépe než jeho týmový kolega Kimi Antonelli, který doplatil na školáckou provozní chybu svého týmu. I když stále mluvíme o stáji s mnoha mistrovskými tituly a Ferrari je tým, kterému se všichni posmívají za organizační neschopnost, faktem je, že Antonelli se ani nedostal ke svému závěrečnému pokusu.
Strategové Mercedesu totiž byli natolik odhodláni nevyjet na trať jako první, že se Kimi ocitl na konci vláčku a když v poslední zatáčce pustil před sebe Liama Lawsona v rychlém kole, už nestihl začít svůj pokus před uplynutím časomíry. I vzhledem k poměrně nevýraznému výkonu Antonelliho, který sotva postoupil do Q3, to však poněkud uniklo pod radarem zájmu.
„Nestihl jsem začít své kolo, což byla velká škoda, protože jsem mohl být v nejlepší šestce. Tlačil jsem na to a časy se zlepšovaly, ale nestihl jsem to. Jdeme dál a v neděli se zkusíme posunout co nejvýše,“ řekl po kvalifikaci italský mladík.
„Určitě to nebude snadné, ale měli jsme kvalitní závodní tempo. Doufejme, že se dokážeme posunout dopředu,“ dodal Antonelli.