Hülkenberg připisuje fantastický výsledek autu: Vylepšení fungovala!

Už je to dlouho, co jsme měli nějaké veselé důvody, proč psát o týmu Sauber. Od šestého místa Nica Hülkenberga na Velké ceně Austrálie byl švýcarský tým v podstatě neviditelný. Do Španělska však konstrukční kancelář stáje nasadila vylepšení a v neděli byl německý veterán ve správný čas na správném místě. Páté místo v cíli vypadá jako hotový zázrak.
Startovat ze šestnáctého místa, skončit pátý na Sauberu a předjet na trati Lewise Hamiltona je něco, k čemu jen těžko dokážeme najít adekvátní přirovnání. Je však třeba říci, že Sauber měl tempo. Gabriel Bortoleto se také pohyboval na hraně nejlepší desítky, ale tentokrát byl Nico Hülkenberg tím šťastnějším.
Německý veterán však šel svému štěstí naproti. Jistě, závěrečný safety car ho zastihl na trati v ideální pozici, ale zároveň si ji vytvořil sám svým vynikajícím tempem. Páté místo a zisk deseti bodů je pro Sauber téměř zázračný výsledek. Pierre Gasly a Fernando Alonso se po závodě možná těšili z bodů, ale jejich týmy se v Poháru konstruktérů propadly a Sauber vítězoslavně postoupil na celkové osmé místo.
„Je to velmi příjemný a sladký pocit. Na pořádný výsledek jsme čekali od Melbourne a přišel rovnou tak velký, což je velmi pěkné. Zároveň je to však úsměvné a ironické, protože v sobotu jsem měl špatný den, ale ten se nakonec stal něčím jako VIP lístkem k dnešnímu úspěchu, protože jsme měli hromadu čerstvých pneumatik,“ řekl s úsměvem Hülkenberg po závodě.
„Myslím si, že časový a výkonnostní rozdíl mezi čerstvými a použitými pneumatikami byl dnes velmi velký. Z nějakého důvodu se nám tedy vyplatila nezdařená kvalifikace. Měl jsem skvělý start a skvělé první kolo, což mě dostalo do závodu a situace se velmi rychle obrátila v můj prospěch,“ pokračoval spokojeně Hulk.
„Od té chvíle to bylo už jen o výkonnosti monopostu. Vylepšení fungovala a ta jsou vždy nejlepší recept, jak zrychlit,“ dodal spokojeně německý závodník.
Ten vskutku měl vynikající start a na konci prvního kola byl už desátý. I když ho ve druhém kole z vnější strany předjel Fernando Alonso, Sauber to nijak nezastavilo a během celého závodu ukazoval monopost C45 vynikající tempo.
„Z velké části to přisuzuji vylepšením, plus něco lze připsat na vrub flexibilním záležitostem, které naše soupeře mohly připravit o více než nás,“ vysvětlil Hülkenberg nevídané tempo svého auta. „Měl jsem v kokpitu dobrý pocit a dostal jsem se do rytmu. Všechno do sebe zapadlo, čili jsem velmi rád.“