logo F1zpravy.czF1online.sk

Miluji ta přední křídla, utahuje si Zak Brown po španělském double

Trofeje McLarenu z VC Španielska
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala2. 6. 2025

Už po pátečních trénincích se začala ozývat první hodnocení, podle kterých nová technická direktiva téměř vůbec nezměnila rozložení sil v padoku. Tyto dojmy se začaly potvrzovat v sobotu a nakonec v neděli. McLaren si ze Španělska odnesl závodní double a Zak Brown si opět utahoval z toho, jak se soupeři snažili klepnout jeho týmu po prstech.

Catalunya je ideálním testovacím okruhem, což paradoxně může být důvodem, proč zde závody nebývají až tak vzrušující. Pokud se totiž auta po kvalifikaci seřadí přesně podle své skutečné výkonnosti, jen stěží se dá očekávat, že jezdci vzadu předjedou ty před sebou.

Na druhé straně nám však Barcelona nabídla zatím nejvěrnější obraz o rozložení sil, z kterého můžeme vyčíst, že McLaren je stále nejrychlejší i přes nucené zvýšení tuhosti předních křídel. Zak Brown si na sociálních sítích opět mohl dělat žerty na toto téma.

„Mega jízda v podání Oscara a Landa. Toto závodní double už ani nemůže být lepší! Skvělá strategie a pitstopy. Velký dík všem doma. Miluji ta přední křídla,“ uzavřel své hodnocení přiložením usmívajícího se emotikonu. Po láhvi s nápisem „voda do pneumatik“ je to už druhé morální vítězství Zaka Browna a jeho týmu.

Lando Norris o předních křídlech hovořil i na pozávodní tiskové konferenci. Efekt technické direktivy hodnotí stejně jako drtivá většina jeho soupeřů, expertů a širší veřejnosti. „Na naše auto se hrnulo množství stížností. Představili tuto technickou direktivu a nic se jí nezměnilo.“

„Tým odvedl velmi dobrou práci, že nám dodal tak všestranné auto a nejlepší monopost na roštu. Jsme velmi pyšní na to, že každý víkend můžeme jezdit v těchto autech. Je to zásluha týmu, který na nich pracoval od úsvitu do soumraku,“ poděkoval se továrně ve Wokingu.

Britský závodník však podotýká, že McLaren si ještě nemůže vydechnout a musí pokračovat v tvrdé práci. „Ještě stále jsme v některých oblastech zranitelní, zejména v kvalifikaci to bývá velmi těsné. V sobotu jsme viděli největší náskok v roce, ale myslím si, že lidé rychle zapomínají, jak těsné to bylo v jiných kvalifikacích. Rozhodovaly setiny, tisíciny a nedá se říct, že by to vždy byla procházka růžovou zahradou.“

„Podle mě to bude platit i v budoucnosti. Je jasné, že v průměru máme nejsilnější auto a stále se zdá, že jsme silnější v závodech. Jasné je však i to, že ostatní se dotahují,“ upozorňuje Norris. „Náš náskok v závodech byl asi mnohem větší na začátku roku než teď. Myslím si, že soupeři se dotahují, my potřebujeme sklonit hlavy a pokračovat v tvrdé práci.“

Související zprávy

Diskuze