Prokletí dvojky v Red Bullu pokračuje. Cunoda netuší, proč skončil na posledním místě

Júki Cunoda už možná i začíná litovat, že se v úvodu sezóny tak nahlas ptal do Red Bullu. Od přestupu se mu vůbec nedaří. Kvalifikace na VC Španělska se zařadí mezi jeho nejhorší v kariéře, když obsadil až poslední příčku. Co je horší, vůbec si neumí vysvětlit, kde se nabralo takové manko.
Japonský závodník ve Španělsku nedokázal porazit vůbec nikoho. Nad jeho síly byly Haasy, Saubery či Alpiny, a o jezdcích juniorské stáje Racing Bulls ani nemluvě. Liam Lawson od výměny s Júkim Cunodou vyhrává v kvalifikačním měření sil v poměru 4:3.
Druhá sedačka Red Bullu je jaksi prokletá. Max Verstappen je očividně jediný, kdo dokáže pracovat s monopostem RB21. Ještě zvláštnější je však to, že jeho kolega si nestěžuje na problémy s vyvážením, jen mu chybí rychlost.
„Je to dost těžké. Během týdne jsem se ze všech sil snažil vyřešit mé problémy,“ řekl Júki Cunoda po obsazení posledního místa. „Už v prvním tréninku jsem zmiňoval, že jsem měl menší problém a neměl jsem vůbec přilnavost.“
Očividně něco nefunguje. „Dělali jsme, co bylo v našich silách, abychom tyto problémy odstranili, ale podle mě nejsme schopni je vyřešit. Když něco změníme v nastaveních, je to spíše taková náplast. Vůbec to není krok vpřed. Je to velká škoda.“
Christian Horner před pár víkendy mluvil o tom, že se Júkimu Cunodovi pokusí pomoci konzervativnějšími nastaveními, která sice trochu zmenší absolutní potenciál auta, ale povedou k lepší ovladatelnosti. Pokud se Red Bull stále drží tohoto přístupu, Cunodovu ztrátu by to mohlo alespoň zčásti vysvětlit. Na druhé straně zaostávat o šest desetin je i tak příliš.
„Popravdě mé kolo bylo v pořádku,“ pokračoval Cunoda. „Na stole toho moc nezůstalo v ani jednom kole, neudělal jsem chybu. Myslím si, že i kdybychom nasadili tři [měkké] sady, tak bych asi nepostoupil. Já nevím. S takovýmto tempem to bude náročné.“
Ve Španělsku se nepředjíždí nejsnáze v celé sezóně, ale Japonec se tomu po startu z posledního místa nevyhne. Při pomyšlení na neděli však nasadil zachmuřený pohled. Očekává, že v závodě bude mít podobné problémy jako v kvalifikaci.
„Myslím si, že totéž platí i pro naše tempo v dlouhých stintech. Ve druhém tréninku jsme měli opravdu slabé tempo v dlouhém stintu. Nemám z toho dobrý pocit,“ připustil Cunoda. „V této chvíli cítím, že auto hltavě žere pneumatiky. Ať ve svých kolech udělám cokoli, degradace je vysoká. Snad jsme po změnách v nastaveních udělali krok vpřed. Doufám, že to bude lepší, ale pokud se na to dívám reálně, nedělám si velké naděje.“