Nejhorší auto na trati, soucítí s Hamiltonem Rosberg. Podle Vasseura se nestalo nic dramatického

Další pátek, další rozpačité hodnocení v podání Lewise Hamiltona. Se svým Ferrari opět nebyl spokojený navzdory tomu, že na předchozích víkendech to už začalo vypadat lépe. Tentokrát měl s monopostem takové problémy, že ho politoval i jeho velký rival z Mercedesu.
Nico Rosberg se ve Španělsku připojil k reportérům Sky Sports, se kterými komentoval dění na trati z komentátorské kabiny, ale ve druhém tréninku se pohyboval i po samotném okruhu. Zpoza bariér sledoval chování monopostů. Na adresu Ferrari SF-25 nepadlo mnoho pochvalných komentářů.
„A pokud se nyní můžeme přesunout k nejhoršímu autu na trati, kterým je Ferrari… Proboha, chudák Lewis Hamilton!“ prohlásil Nico Rosberg, který krátce po tréninku sumarizoval, čeho si všiml při procházce po Catalunyi. „S tím autem je ale potíž! Má největší nedotáčivost, ale v momentě vás může zaskočit největší přetáčivostí.“
„Právě tudy [přes pátou zatáčku] prošel Leclerc a nyní přichází Lewis,“ popisoval, co mohli diváci sledovat na obrazovce. „Vidíme velkou nedotáčivost, a pak si můžete všimnout pohybu s volantem. V sedmé zatáčce — tam to máme! Už na vjezdu do zatáčky mu plave celá zadní část a utrhává se mu. Dokonce už na vjezdu musel Lewis naplno zatočit volantem, aby to nerozbil. Opravdu s ním teď soucítím.“
V pozitivním světle nevykreslil monopost ani samotný Lewis Hamilton prohlášením o tom, že auto bylo „neovladatelné“. Podobně negativní hodnocení si připravil i během rozhovoru s reportéry v mix zóně. Mohlo by se zdát, že ve Ferrari začnou bít na poplach.
Frédéric Vasseur uznal, že „komentáře ve vysílačce dnes byly trochu extrémní“, ale podotkl, že Hamiltonova jízda přinesla i pozitiva, a že pátek nebyl tak dramatický. „V posledním stintu na softech byl silný a svými časy držel krok s nejlepší dvojicí. To znamená, že auto nebylo tak hrozné, jak to řekl ve vysílačce.“
„Opakuji, že jejich prohlášení ve vysílačce, když sedí v autě, jsou určena nám. Není to žádné drama, pokud se vrátí do motorhomu a máme konstruktivní debrífink. To je nejdůležitější,“ zdůraznil šéf italské stáje.