logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen při pohledu na výsledky nevidí vliv nové direktivy: Ani jsem to neočekával

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 5. 2025

Před námi je diametrálně odlišný okruh než v Monaku. Zatímco okruh v Monte Carlu měl být jeden z nejhorších pro Red Bull a jeho monopost RB21, Barcelona by měla být naopak jedním z nejlepších. Navíc, do hry zde vstoupila nová technická direktiva, která měla, alespoň podle některých názorů, zmenšit převahu McLarenu. Co z toho se po prvním dni potvrdilo?

Red Bull určitě vypadal být o něco konkurenceschopnější. Rakouský tým je v rychlých zatáčkách a na otevřených okruzích velmi silný, což potvrdil v Japonsku a Imole. Charakter okruhu v Barceloně spolu s kouzly Maxe Verstappena, který byl na této trati vždy velmi silný, nám slibují napínavý souboj mezi trojicí mužů v čele šampionátu.

„Vždy je příjemné přijet sem do Barcelony. Jízda na této trati je velmi příjemná,“ řekl Verstappen s úsměvem o místě, kde vybojoval své první vítězství ve Formuli 1. „Máme zde dost vysoké teploty, zejména z pohledu práce s pneumatikami.“

„Myslím si, že dnešek byl okej. Chci tím říct, že jsme už zažili i horší pátky, ale byl jsem spokojenější s autem. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli, ale určitě to bylo o něco pozitivnější,“ dodal Max.

Toto konstatování se asi dalo předpokládat. Barcelona se svým charakterem hodně podobá Suzuku či Imolu, na kterých byl Red Bull velmi úspěšný. Španělská trať by monopostu RB21 rozhodně měla více vyhovovat než například Monako. Auto s červeným býkem na kapotě je v rychlých zatáčkách vynikající a uvidíme, jestli se to potvrdí i v sobotu a neděli.

„Každá trať je odlišná a pokud jde o můj pocit, tak pořád bych chtěl, aby byl lepší. Zažil jsem však i pátky, když jsme byli úplně mimo ideální okno. Řekl bych, že dnes jsme byli někde uprostřed,“ konstatoval Verstappen.

Největší otázkou před tímto víkendem byl vliv nové technické direktivy. Dlouho očekávaný víkend, od kterého si svého času hlavně Christian Horner sliboval změnu rozložení sil, konečně nastal a za námi jsou první dvě hodiny na trati. Při pohledu na časy to zatím na nějaké velké změny nevypadá.

„Při pohledu na výsledky vidíte, že se toho moc nezměnilo. Já jsem však nic jiného ani neočekával,“ konstatoval Max.

Související zprávy

Diskuze