První trénink nepřinesl žádné překvapení, Norris měl opět náskok

Pokud se zavedení technické direktivy nějak projeví na změně v rozložení sil v padoku, budeme si na to ještě muset počkat. První trénink na VC Španělska má totiž výsledky, kterým bychom mohli přiřadit přívlastek „standardní“. Na první příčce skončil McLaren zásluhou Landa Norrise.
První trénink v Barceloně probíhal velmi klidně. Během celého 60minutového programu jsme viděli jen jednu žlutou vlajku a jeden výlet mimo trať v podání Ria Hirakawy, který v prvním tréninku nahradil Estebana Ocona. Z mladíků se dnes ještě v kokpitu Alexe Albona představil Victor Martins.
V čele však nic nového. Lando Norris na měkké směsi zajel čas 1:13,718, kterým překonal Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona o téměř čtyři desetiny sekundy. Papájovci zřejmě nebudou překvapeni. Tužší přední křídlo nasadili už v prvním tréninku na VC Emilia Romagna, v továrně prozkoumali data a podle Roba Marshalla dospěli k závěru, že neutrpí žádné škody.
Na čtvrté příčce už se ztrátou více než poloviny sekundy skončil Charles Leclerc před druhým McLarenem Oscara Piastriho. Australskému jezdci nevyšla ideálně kvalifikační simulace, když jen ve druhém sektoru ztratil téměř čtyři desetiny na týmového kolegu.
Do první desítky se vešli i Liam Lawson, kterému se podařilo uzmout Landovi Norrisovi nejrychlejší čas v posledním sektoru, Oliver Bearman, Isack Hadjar, Júki Cunoda a Pierre Gasly.
Menší technické problémy dnes trápily Fernanda Alonsa, který pro problémy s pohonnou jednotkou odstoupil už v Monaku. Když se ho dnes inženýr ptal, zda potřebuje nějak upravit nastavení předního křídla, poukázal na zcela jiný problém.
„Potřebuji jen, aby motor na rovinkách normálně fungoval jako v prvním kole,“ odvětil Alonso. „Nechci ztrácet dvě desetiny na každé rovince.“ Španěl nakonec zamířil do garáže a odstavil v ní svůj monopost už pět minut před koncem programu.
Jízdy v Barceloně budou pokračovat druhým tréninkem v pátek podvečer.

1. trénink - GP Španělska 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:13,718 | 29 | ||
2. | Red Bull | 1:14,085 | +0,367 | 18 | |
3. | Ferrari | 1:14,096 | +0,378 | 29 | |
4. | Ferrari | 1:14,238 | +0,520 | 31 | |
5. | McLaren | 1:14,294 | +0,576 | 28 | |
6. | Racing Bulls | 1:14,339 | +0,621 | 28 | |
7. | Haas | 1:14,597 | +0,879 | 26 | |
8. | Racing Bulls | 1:14,605 | +0,887 | 26 | |
9. | Red Bull | 1:14,643 | +0,925 | 27 | |
10. | Alpine | 1:14,746 | +1,028 | 28 | |
11. | Mercedes | 1:14,751 | +1,033 | 32 | |
12. | Aston Martin | 1:14,786 | +1,068 | 24 | |
13. | Aston Martin | 1:14,798 | +1,080 | 20 | |
14. | Stake | 1:14,865 | +1,147 | 21 | |
15. | Williams | 1:14,935 | +1,217 | 26 | |
16. | Stake | 1:15,155 | +1,437 | 23 | |
17. | Haas | 1:15,298 | +1,580 | 23 | |
18. | Mercedes | 1:15,369 | +1,651 | 31 | |
19. | Alpine | 1:15,530 | +1,812 | 19 |
- Štítky
- GP Španělska 2025