Hamilton mluví o mizerné neděli, obrovskou ztrátu si neuměl vysvětlit

Max Verstappen v závěru neměl velkou motivaci rychle zamířit do boxů a nevyčkávat na poslední příležitost. Zezadu totiž nikdo neohrožoval jeho virtuální čtvrtou pozici. V případě Lewise Hamiltona se o hrozbě undercutu nedalo mluvit ani omylem, jelikož v cíli měl více než 50sekundovou ztrátu. Jak je možné, že Hamilton na volné trati a s čerstvějšími pneumatikami byl stejně rychlý jako Verstappen, který vpředu brzdil Landa Norrise? Tuto otázku si klade i on sám.
Když Lewis Hamilton absolvoval svou poslední zastávku v boxech, středně tvrdá směs Maxe Verstappena měla za sebou již 24 kol. Navzdory tomu se Nizozemec vzdaloval sedminásobnému šampionovi na čerstvé směsi. Pokud Ferrari věřilo, že se Hamilton začne dotahovat a Red Bull se bude bát, že po zastávce za něj spadne, tak se krutě mýlilo.
Dá se nějak vysvětlit tato 50sekundová ztráta? „Ne,“ odpověděl Lewis Hamilton jednoslovně. Mnohem obšírněji nereagoval ani na poznámku, že vidět takové manko je přímo neuvěřitelné. „Ani ne, takové věci se stávají.“ Umí si to vysvětlit? „Ne.“
Hamilton měl přitom po sobotě úsměv od ucha k uchu. V monopostu se prý cítil skvěle a jízdou se bavil. Pobavil se v neděli alespoň trochu? „Ne, bylo to mizerné. Pokud tu nejste na první příčce a ve vedení, tak zdejší závod je… Ani na tom čele to není taková zábava. Na konci dostanete krásnou cenu, ale pokud skončíte na jiném než prvním místě, je to takové prázdné.“
S výjimkou úvodních sedmnácti kol, kdy jezdil mezi Fernandem Alonsem a Estebanem Oconem, však Hamilton mohl mít pocit, že je na čele. Před sebou měl nejprve pětisekundovou díru, ale ta se rychle zvětšovala.
Hamilton proto přiznal, že nepochopil zprávu závodního inženýra, který ho povzbuzoval slovy „toto je náš závod“. Brit v druhé polovině závodu netušil, jak se to vyvíjí. „Nebylo vůbec jasné, jakou mám mezeru. Ta vysílačka nebyla zcela jasná. Prý toto je náš závod, nepochopil jsem to. Nevěděl jsem, o co bojuji. Bojuji o pozici přede mnou nebo? Když se však dívám na data, vůbec jsem nebyl blízko chlapců vpředu. V té fázi jsem dost vyždímal pneumatiky, ale i tak jsem byl za nimi strašně daleko.“
Nakonec měl alespoň zhodnotit, co říká na povinné dva pitstopy. V sobotu byl rád, že se F1 alespoň nějak snaží okořenit jinak nudnou neděli v Monaku. „Nevím okomentovat zbytek závodu. Já jsem byl uprostřed ničeho. Po penalizaci jsem startoval sedmý a nějakou dobu jsem byl za dvěma auty. Potom se mi podařilo dostat před ně, ale dostal jsem se do území nikoho. Myslím, že jsem měl dost velkou ztrátu a nezávodil jsem v podstatě s nikým. Potřeboval bych výjezd safety caru, abych se dostal zpět do hry, ale nepřicházel.“
„Myslím si, že je fajn posunout se dopředu na páté místo z mé startovní pozice, na kterou jsem spadl po trestu ztráty tří příček. Bylo to nejvíce, čeho jsme mohli dosáhnout,“ dodal.