logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell má řešení: Aktivace zavlažování okruhu z kokpitu!

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2025

Mercedes byl ještě donedávna v Poháru konstruktérů komfortně na druhém místě. Přišla však nezdařená Imola a kvalifikace v Monaku. Paradoxně, povinné dvě zastávky v boxech nebyly pro Mercedes druhou šancí, ale druhou popravou. V tomto případě však dokonale platilo staré přísloví: „Kdo druhému jámu kope, sám do ní spadne.“

George Russell totiž po závodě přiznal, že v Mercedesu chtěli udělat přesně to, co jsme viděli od týmů Racing Bulls a Williams. Kimi Antonelli pravděpodobně měl zpomalit pole a otevřít prostor Russellovi, který by se následně pokusil o undercut na piloty před sebou. Jak se ukázalo, byl to dobrý nápad, ale stejný dostali i soupeři před nimi, takže Mercedes opouští Monako s pořádně kulatou nulou na kontě.

„Takové je Monako a taková jsou pravidla hry,“ konstatoval Russell po závodě pro televizi Sky. „S Kimim jsme dnes ráno plánovali přesně to samé, ale nečekali jsme, že Williams udělá totéž a také Racing Bulls. Nakonec to byl jediný způsob, jak zaknihovat v Monaku nějaké slušné body.“

Ten perfektně shrnul frustraci všech fanoušků u televizních obrazovek, když si zkrátil šikanu a proti pravidlům předjel Alexe Albona. Dostal trest přejezdu boxovou uličkou, ale za ním mu jako další „nárazník“ VC Monaka pomohl Kimi Antonelli. Ten zpomalil pole ještě víc a zabránil Georgeovu pádu.

„V jednu chvíli jsem si řekl, že kašlu na to a je mi to jedno. Neměl jsem šanci na body a nikam to nevedlo. Chtěl jsem si jen užít jízdu v Monaku. V sobotu jsme přišli o všechno, nedostal jsem šanci v kvalifikaci a měl jsem alespoň 25 kol na plný plyn v Monaku. Ironické je, že i s trestem přejezdu boxovou uličkou jsem skončil výše než bez něho. Systém byl trochu děravý,“ přiznal Russell.

Co se s tím dá dělat? Buď se budeme smát, nebo plakat. Max Verstappen už s humorem přišel s nápadem z Mario Kart. Lze rozhazovat slupky z banánů a vytvářet kluzký povrch by pomohlo. Samozřejmě, byl to žert, ale div se světe, George přišel s něčím velmi podobným.

„Mám velmi dobrý nápad! Každý jezdec dostane tlačítko v kokpitu, které mu umožní zapnout zavlažování na okruhu. Každý to může použít jen jednou za celý víkend a je na něm, zda to udělá v kvalifikaci, nebo v závodě. Stisknete tlačítko a zavlažování poleje trať vodou, trochu nám okoření závody a nikdy nevíte, co se stane. Myslím, že to je jediné řešení!“ prohlásil Russell se smíchem.

Související zprávy

Diskuze