logo F1zpravy.czF1online.sk

Leclerc opanoval i třetí trénink, Hamilton havaroval

Charles Leclerc
© X/Ferraro
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:16

Je rychlost Ferrari skutečná? To byla největší otázka po pátečních volných trénincích. Třetí sobotní přinesl další indicie a můžeme říci, že zřejmě ano. Charles Leclerc vedl v poslední tréninkové hodině tvrdé boje s Maxem Verstappenem a Landem Norrisem, ale svým posledním pokusem se dostal s poměrně velkým náskokem do čela. Méně spokojený bude po třetím tréninku jeho týmový kolega Lewis Hamilton, který v závěru havaroval.

Vše nasvědčovalo tomu, že středně tvrdé pneumatiky se ukáží jako nejrychlejší. Teploty během tréninku stoupaly a zdálo se, že pro směsi C6 to budou až příliš náročné podmínky. Výbornou formu přitom potvrzoval Max Verstappen, který zajel velmi kvalitní čas na středně tvrdých směsích C5, a zdálo se, že v závěrečné desetiminutovce na něj nikdo nenajde recept.

Sám Max potvrdil, že na C6 měl problémy, když naštvaně zahlásil do vysílačky: „*** první zatáčka! Na těchto pneumatikách se nedá jezdit.“ Leclerc však jeho tvrzení vyvrátil, podnikl dvě zchlazovací kola a v úplném závěru vystřelil s náskokem 280 tisícin vteřiny do čela. Tím definitivně rozlouskl vyrovnanou přestřelku mezi ním, Verstappenem a Landem Norrisem ve třetím tréninku.

Za touto trojicí se seřadila skupina méně spokojených pilotů. Čtvrtý Oscar Piastri ztratil na Leclerca přes čtyři desetiny a pátý Lewis Hamilton ukončil předčasně třetí trénink, když havaroval ve třetí zatáčce. Byl v jednom ze svých rychlých pokusů, když pravděpodobně vešel do špinavého vzduchu za pomalu jdoucími monoposty a jeho Ferrari odhodilo do vnější zdi.

Pro Ferrari je to nepříjemná komplikace, ale poškození se nezdálo být tak rozsáhlé a mechanici Ferrari by opravy měli zvládnout. V každém případě jde o něco, čemu by se Scuderia a hlavně její pilot raději vyhnuli.

V nejlepší desítce nechybí ani oba piloti Williamsu s Alexem Albonem na šestém a Carlosem Sainzem na osmém místě. Mezi ně se vešel Liam Lawson, který potvrdil dobrou formu Racing Bulls. Na devátém místě je Júki Cunoda s monopostem starší specifikace a až na desáté a jedenácté příčce najdeme Kimiho Antonelliho s Georgem Russellem.

Zdá se, že Mercedes má v Monaku tragickou formu. Italský mladík ztratil na Leclerca přes vteřinu a celkem trefně to zhodnotil ve vysílačce George, když mu inženýr řekl, že ostatní piloti jdou na dvě zchlazovací kola. „Ty mi řekni, co chceš, protože momentálně jsme ztraceni a mně docházejí nápady,“ konstatoval Russell.

Po vyvěšení červených vlajek si způsobil velký problém Franco Colapinto. Ten na výjezdu z šikany předjel jeden z Aston Martinů, i když na panelu před ním blikala červená vlajka. Oliver Bearman za něco podobného dostal po pátku penalizaci a na startu nedělního závodu ztratí deset míst. Podobný osud by mohl postihnout i Colapinta, který se zatím v Monaku velmi trápí a ve třetím tréninku skončil na posledním místě.

Kvalifikace startuje v 16:00 našeho času.

Související zprávy

Diskuze