Verstappen vysvětlil ztrátu sedmi desetin: Trochu jsme to přehnali s nastaveními

Pokud Max Verstappen a Júki Cunoda v tréninku zajedou téměř totožný čas, nizozemský závodník s vysokou pravděpodobností jen nebyl spokojený se svým monopostem. Ve druhém tréninku to tak opravdu bylo. S inženýry se totiž pokusili o experiment, který sice nepřinesl dobré časy na kolo, ale v konečném důsledku vyšel.
Podle Maxe Verstappena se Red Bull v pátek snažil najít limit nastavení. Ve druhém tréninku ho překročil, ale díky tomu má mnohem lepší představu o tom, kde se nachází. „Myslím si, že první trénink dopadl docela pozitivně. Před druhým tréninkem jsme však chtěli udělat pár změn, abychom zjistili, jak daleko můžeme jít s vyvážením. Myslím si, že jsme to trochu přehnali.“
Jak se to projevilo přímo na trati? „Už jsem nemohl útočit v zatáčkách tak, jak jsem chtěl. Když se vám to stane, přicházíte o velkou část své rychlosti,“ řekl desátý muž druhého tréninku. Za Leclercem zaostal o propastných sedm desetin. „Nakonec se z toho nerodily takové časy na kolo.“
Když se Verstappenovi podaří najít zlatý střed mezi nastaveními z prvního a druhého tréninku, monopost RB21 by měl být konkurenceschopný. „Neočekávám, že budeme nejrychlejší, ale chceme být mnohem blíže než ve druhém tréninku. Jsem přesvědčen, že se můžeme výrazně přiblížit, ale Ferrari opět vypadá být velmi rychlé. McLareny jsou poměrně blízko za nimi, ale pokud se podíváte na rychlost v průběhu celé sezóny, Ferrari zde udělalo velký krok vpřed.“
Sobota však nebude jen o čisté rychlosti. Opět mohou promíchat pořadím červené vlajky, nehody a také provoz, kterému se v Monaku nedá vyhnout. Max Verstappen například v pátek ironicky tleskal a ukazoval palec nahoru Francovi Colapintovi, ale zablokovali ho vícerí piloti. Zejména moment u bazénu byl velmi nebezpečný.
He got really madpic.twitter.com/dkMrbWeaBs
— Holiness (@F1BigData) May 23, 2025
„V Monaku je to vždy těžké s provozem. Dnes se však udály dvě nebezpečné situace. Jednou v prvním tréninku, jednou ve druhém tréninku, což není ideální. Vím, že to byl jen trénink, ale mohla z toho být velká nehoda, kdybych rychle neubral plyn a nepřečetl jsem tu situaci. Naštěstí to dobře dopadlo,“ vydechl si obhájce titulu.
Cunoda potřebuje „pár desetinek“ a čistou trať
Velký počet monopostů na trati, které si neustále zavazely, překážel i Júkimu Cunodovi při přípravě na sobotní kvalifikaci. To byl i důvod, proč v prvním tréninku obsadil až čtrnácté místo daleko za Maxem Verstappenem.
„Jako obvykle to tu bylo i o provozu. Bylo to však téměř stejné jako v prvním tréninku. Abyste se dostali do čistého kola, musíte mít štěstí,“ podotýká Júki Cunoda. „V prvním tréninku jsem se do takového kola nedostal. Naštěstí ve druhém tréninku jich bylo trochu více.“

Odjet pár kol bez provozu přišlo Japonci vhod. „Bylo to v pohodě, aspoň se mi podařilo trochu poznat limity měkké směsi. Jsou však podobné jako v prvním tréninku. Nemám pocit, že bychom na softech udělali krok vpřed z hlediska přilnavosti. S tímto se teď trochu trápím.“
A co středně tvrdá směs? „Neměl jsem na ní téměř žádná kola [bez provozu], tedy jedno, ale potom se objevila červená vlajka. Měl jsem jen to jedno kolo.“
Jak se dá tedy zhodnotit pátek? „Pomalu se do toho dostáváme. Aspoň to šlo lépe než v prvním tréninku a udělali jsme menší krok vpřed, ale potřebujeme toho na autě najít ještě více. Pokusím se to z auta vyždímat. Potřebuji ještě pár desetinek. Jsem si jistý, že potenciál máme, takže se to pokusím najít v sobě, budovat si rytmus a tempo. Snad to v kvalifikaci dokážu poskládat.“