Asi náš nejhorší pátek, říká Russell o tempu Mercedesu

Mercedes zažil v Imole nejhorší víkend v této sezóně. Kimi Antonelli vypadl kvůli technickému problému a George Russell svým tempem zdržoval i týmy ze středu pole. Po sobotě v Itálii jsme si mysleli, že tuto nálepku dáme Ferrari, ale červený tým měl před týdnem mnohem lepší závodní tempo než Mercedes. Zdá se, že stejný trend platí i v Monaku.
Ferrari mělo v pátečních volných trénincích překvapivě dobré tempo. Naopak, Mercedes pokračuje v nevýrazných výkonech. Časy na hraně nejlepší desítky nezaženou dohady, že tým negativně ovlivnilo nedávné zavedení nových technických direktiv. Mercedes se v sobotu bude muset zlepšit.
„V Monaku je to vždy intenzivní. Tato trať není dost velká pro dvacet monopostů F1. Pokud se nemýlím, stratégové říkají, že v případě perfektních rozestupů je mezi každým autem mezera 2,5 sekundy. Jak by řekl Júki, tohle je ráj pro provoz, ale jízda v Monaku je vždy úžasná,“ řekl po pátku Russell.
„Dnes jsme nebyli moc rychlí. Sobota je zde obvykle nejdůležitější den, ale tento víkend to bude zajímavé s povinnými dvěma zastávkami v boxech. Viděli jsme, že některé týmy už nasadily tvrdé pneumatiky, což nás trochu překvapilo. Zdá se, že mají jiný plán, než jsme očekávali,“ dodal Russell.
Jeho tým byl v neděli v Imole hodně ztracený. Okamžitě se objevily spekulace, že to způsobily nové technické direktivy FIA, které ovlivnily způsob, jakým inženýři pracují s monopostem W16. Zdálo se, že v Monaku tento nelichotivý trend pokračuje. Nelichotivou formu svého týmu v Monaku přiznal i Russell.
„Ne, z auta a pneumatik jsem neměl požadovaný pocit. Z pohledu čistého tempa to byl asi náš nejhorší pátek, ale, popravdě, nezdařený první den jsme tu měli i loni a nakonec jsme byli jen asi desetinu za pole position. Myslím si tedy, že jsme stále ve hře a jsem zvědavý, jak se to vyvine v neděli. I kdybychom v sobotu nebyli v nejlepší pětce nebo nejlepší trojce, pořád si myslím, že v neděli máme šanci, zejména s tímto formátem povinných dvou zastávek,“ konstatoval anglický závodník.
Hranice možného neposunul ani jeho týmový kolega Kimi Antonelli. Ten zavítal do Monaka poprvé jako pilot F1, takže má před sebou strmou křivku učení. Pro něj je v tuto chvíli nejdůležitější, že všechno proběhlo hladce a mohl se dostat do rytmu.
„Ve Formuli 1 je to na této trati zábava, ale zároveň je dost náročné najít správný balanc a vytěžit maximum z pneumatik. Dnes jsme zkoušeli spoustu různých věcí, zejména při zahřívání měkkých pneumatik, protože je obtížné z nich dostat grip hned v prvním kole. Celkově si však myslím, že jsem se hodně naučil. Těším se na zítřek,“ řekl po pátku Antonelli.
Nejdůležitější otázka je, jak to vypadá s tempem Mercedesu. Pohled na Imolu a pátek v Monaku totiž nenabízel růžový obraz. „Víme, že Ferrari bylo na této trati vždy velmi silné a McLaren byl silný celou sezónu. Nikdy nevíte, kolik mají soupeři paliva nebo kolik výkonu využívají, ale my se snažíme soustředit na sebe. Chci se zlepšit s každým výjezdem na trať a připravit se na sobotu,“ dodal Antonelli.