logo F1zpravy.czF1online.sk

Druhý trénink na VC Monaka: Piastriho nerozhodila ani nehoda, ale na Leclerca neměl

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:26

I druhá tréninková hodina před Velkou cenou Monaka přinesla obrovské problémy s provozem, výjezdy mimo trať, dotyky a kolize s bariérami, červené vlajky a opět i nejrychlejší čas domácího hrdiny Charlese Leclerca. K Monačanovu výkonu na úrovni 1:11,355 se dostal nejblíže Oscar Piastri.

Charles Leclerc již od začátku pátečního programu ukazuje, že své město zná nejlépe ze všech. Pokaždé, když se objevil na trati, z něj sršelo sebevědomí. Bylo evidentní, že se velmi rychle dostal do rytmu, neustále vylepšoval nejen své časy, ale přidával i fialové sektory. Na staré tvrdé sadě měkkých pneumatik nakonec zajel vynikající kolo.

Nad Oscarem Piastrim visel po dvaceti minutách otazník. Australan totiž v první zatáčce nedobrzdil a čelně vrazil do bariéry. Naštěstí se poškodilo jen přední křídlo s nosem a zavěšení vydrželo, takže pilot McLarenu mohl pokračovat. Nebylo však jasné, zda neutrpí Piastriho sebevědomí. Zdá se, že se velmi rychle otřepal, protože na Leclerca ztratil jen 0,038 sekundy.

Lewis Hamilton třetím místem potvrdil výbornou formu monopostů Ferrari, kterou, mimochodem, avizoval v pátek ráno Andrea Stella a předpověděl, že Scuderia bude v Monaku nejrychlejší. Čtvrtý Lando Norris ztratil tři desetiny sekundy.

V pomyslné třetí řadě skončili piloti Racing Bulls. Liam Lawson tentokrát těsně zdolal týmového kolegu, který dnes téměř způsobil dvě červené vlajky. Již po necelých sedmi minutách přerušil dnešní program, když v šikaně Nouvelle trefil vnitřní bariéru a zničil si levé zadní kolo. Nakonec už pod červenou vlajkou dokulhal do boxů, mechanici mu oblepili poškozené komponenty zavěšení a Francouz se vrátil na trať. V závěru však trefil bariéru zas, v tomto případě v Sainte Dévote. Ve vysílačce se kál, že je “hloupý”, ale maršálové červené vlajky nemuseli vytahovat.

Fernando Alonso se na chvíli objevil i v čele průběžného pořadí, ale nakonec mu to stačilo na sedmé místo před Alexem Albonem, Kimim Antonellim a Maxem Verstappenem, který uzavřel nejlepší desítku jen těsně před týmovým kolegou Júkim Cunodem. Red Bully se bály víkendu v Monaku vzhledem k množství pomalých zatáček, a zatím se tyto obavy naplňují. Ztráta sedmi desetin sekundy na tak krátkém okruhu nepůsobí příliš dobře.

Lance Stroll se po nehodě v prvním tréninku vrátil do akce s vyměněnou převodovkou, podlahou, zadním křídlem a opraveným zavěšením. Už teď však může počítat s tím, že z pole position startovat nebude; komisaři mu totiž za kolizi z prvního tréninku udělili penalizaci. Kanaďan na startu závodu přijde o jednu pozici.

2. trénink - GP Monaka 2025

logo McLaren
Oscar Piastri
logo Ferrari
Charles Leclerc
logo Ferrari
Lewis Hamilton
JezdecTýmČasZtrátaKola
1.
Charles Leclerc
Ferrari1:11,35532
2.
Oscar Piastri
McLaren1:11,393+0,03828
3.
Lewis Hamilton
Ferrari1:11,460+0,10530
4.
Lando Norris
McLaren1:11,677+0,32232
5.
Liam Lawson
Racing Bulls1:11,823+0,46832
6.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:11,842+0,48717
7.
Fernando Alonso
Aston Martin1:11,890+0,53530
8.
Alex Albon
Williams1:11,918+0,56334
9.
Kimi Antonelli
Mercedes1:12,002+0,64732
10.
Max Verstappen
Red Bull1:12,068+0,71329
11.
Júki Cunoda
Red Bull1:12,072+0,71730
12.
George Russell
Mercedes1:12,092+0,73732
13.
Carlos Sainz
Williams1:12,151+0,79632
14.
Gabriel Bortoleto
Stake1:12,234+0,87929
15.
Oliver Bearman
Haas1:12,259+0,90433
16.
Nico Hülkenberg
Stake1:12,262+0,90732
17.
Pierre Gasly
Alpine1:12,404+1,04934
18.
Lance Stroll
Aston Martin1:12,512+1,15730
19.
Esteban Ocon
Haas1:12,541+1,18633
20.
Franco Colapinto
Alpine1:13,415+2,06031

Související zprávy

Diskuze