Leclercův rušný první trénink: Kolize se Strollem, problémy s vozem a nejrychlejší čas

Hlavní postavou prvního tréninku v Monaku se stal Charles Leclerc. Není to však způsobeno jen tím, že závodí u sebe doma. Tak rušný trénink neměl asi nikdo. Pilot Ferrari zažil ledacos od kolize až po zajetí nejrychlejšího kola. Druhý skončil Max Verstappen a třetí nejlepší čas si na konto připsal Lando Norris.
Pro Charlese Leclerca se trénink nezačal velmi dobře. Už v prvním ostrém kole přibrzdil v Mirabeau, kde před pár lety Nico Rosberg slavně zaparkoval svůj monopost, a ve výběhové zóně musel hledat zpátečku. O pár minut se však fanoušci domácího závodníka polekali ještě více. Monačan se totiž vezl do boxů se zničeným předním křídlem.
Opakované záběry odhalily, že Ferrari se srazilo s Lancem Strollem. Kanaďan se před hotelem Fairmont a nejpomalejší zatáčkou v kalendáři vyhýbal rychlejšímu monopostu, ale inženýr ho neinformoval dostatečně brzy o tom, že by měl počkat ještě i na Leclerca.
Když se se svým Aston Martinem vrátil do ideální stopy, Leclerc byl už rozběhnutý a nestihl zabrzdit. Odneslo si to Leclercovo přední křídlo, Strollův difuzor, zavěšení a ostatní jezdci doplatili na kolizi ztrátou více než pěti minut z programu. Následovala totiž červená vlajka pro velké množství úlomků na trati.
— F1 edits (@F1F1edit) May 23, 2025
Po červené vlajce jsme už Strolla na trati neviděli, ale Charles Leclerc pokračoval. Slyšeli jsme stížnosti, že v levotočivých zatáčkách bylo auto přetáčivé, v pravotočivých nedotáčivé. V jednu chvíli také prohlásil, že něco na něm určitě není v pořádku. Navzdory tomu všemu nakonec zajel kolo 1:11,964, které nikdo jiný nedokázal překonat.
Vysílačku Maxe Verstappena nám tentokrát režie nenabízela tak často jako během jiných víkendů, což by mohlo naznačovat, že pilot Red Bullu nebyl s vyvážením monopostu tak nespokojený jako obvykle. Nakonec obsadil druhé místo se ztrátou 163 tisícin sekundy. Třetí je Lando Norris. Pilot McLarenu zaostal o více než tři desetiny.
Williamsy se víkendu v Monaku obávaly, ale zatím to na velký propadák nevypadá. Alex Albon je čtvrtý mezi dvojicí McLarenů. Oscar Piastri se umístil těsně za ním.
Více než půlsekundovou ztrátu nabrali George Russell, Carlos Sainz a také zbytek první desítky v čele s Pierrem Gaslym, Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem.
Provoz byl velkým tématem už v prvním tréninku. Pierre Gasly vyzýval soupeře, aby se probudili. Liam Lawson si zase stěžoval na Lewise Hamiltona, který brzdil v poslední zatáčce. Inženýr zareagoval sarkasticky, že to je v Hamiltonově případě úplně běžné.
V průběhu tréninku jsme viděli, že samotný Hamilton téměř narazil do pomalého Alpinu v sekci Massenet, ale i více přibrzdění v Sainte Dévote. Zpátečku tu museli hledat například Carlos Sainz, Lando Norris či Gabriel Bortoleto.
Sedminásobný mistr světa se těsně vyhnul tvrdému nárazu do bariéry v šikaně za bazénem, kde se dotkl vnitřní bariéry a přejel přes obrubník, který ho katapultoval do vzduchu. Naštěstí po dopadu stihl zatočit. Takových momentů bude v průběhu víkendu už jen přibývat.
— pitstop (@pitstop13213) May 23, 2025

1. trénink - GP Monaka 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | 1:11,964 | 33 | ||
2. | Red Bull | 1:12,127 | +0,163 | 30 | |
3. | McLaren | 1:12,290 | +0,326 | 32 | |
4. | Williams | 1:12,314 | +0,350 | 33 | |
5. | McLaren | 1:12,342 | +0,378 | 28 | |
6. | Mercedes | 1:12,482 | +0,518 | 33 | |
7. | Williams | 1:12,534 | +0,570 | 36 | |
8. | Alpine | 1:12,669 | +0,705 | 29 | |
9. | Ferrari | 1:12,690 | +0,726 | 30 | |
10. | Aston Martin | 1:12,727 | +0,763 | 28 | |
11. | Mercedes | 1:12,765 | +0,801 | 34 | |
12. | Stake | 1:12,979 | +1,015 | 30 | |
13. | Racing Bulls | 1:13,187 | +1,223 | 35 | |
14. | Red Bull | 1:13,232 | +1,268 | 32 | |
15. | Haas | 1:13,329 | +1,365 | 34 | |
16. | Haas | 1:13,394 | +1,430 | 31 | |
17. | Racing Bulls | 1:13,429 | +1,465 | 37 | |
18. | Stake | 1:13,470 | +1,506 | 29 | |
19. | Alpine | 1:13,820 | +1,856 | 32 | |
20. | Aston Martin | 1:15,635 | +3,671 | 4 |
- Štítky
- GP Monaka 2025
- video