logo F1zpravy.czF1online.sk

Z Monaka bude ještě větší loterie, předpovídá Sainz. Bojí se úmyslného zpomalování

Carlos Sainz
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 20:11

Pirelli na tento víkend přinese nejměkčí pneumatiky ze své nabídky včetně nové směsi C6, která byla speciálně vyvinuta na Monako. I přesto hrozí, že na směsích C4 nebo C5 by piloti byli schopni zvládnout i celou délku závodu. Na pomoc přichází nová povinnost absolvovat tři závodní stinty, která však podle Sainze může mít nečekané důsledky.

Světová motoristická rada FIA v únoru dala zelenou návrhu nasazení tří pneumatikových sad speciálně na VC Monaka. Pokud by se nedělní závod obešel bez červené vlajky, znamenalo by to, že každý pilot by musel navštívit mechaniky alespoň dvakrát.

Můžeme být však svědky zcela jiné velké ceny. Některým jezdcům se může vyplatit hned v úvodu zastavit dvakrát a na tvrdé směsi dojet až do cíle. Ti vpředu zase zřejmě budou vyčkávat na fáze VSC a SC, případně na červenou vlajku, která by jim jednu výměnu gum poskytla zadarmo.

„Monako vždy nabízí nějaký faktor loterie,“ řekl Carlos Sainz v uličkách knížectví, které jsou známé i svými kasiny. „Myslím si, že tento rok bude ten prvek loterie ještě větší vzhledem k tomu, že namísto jedné zastávky jsou povinné dvě.“

„Myslím si, že každý, kdo nestartuje na pole position, tyto dvě zastávky vítá. Tak trochu nadávat bude jen držitel pole position, že právě v roce, kdy si vybojoval pole position, jsou povinné dva pitstopy. Do hry může vstoupit hodně neznámých proměnných,“ avizuje španělský závodník.

Něco však už předpovídá teď. Je tím napodobování Kevina Magnussena. „Mám trochu obavy, že týmy se začnou příliš hrát s tempem, aby pomohly týmovým kolegům,“ avizuje úmyslné zpomalování pole, aby kolega vpředu získal pitstop zadarmo. „Já doufám, že neuvidíme příliš mnoho takových fíglů.“

Bez ohledu na novou povinnost v Monaku bude klíčová startovní pozice — pilot vpředu má přece jen větší šanci nespadnout po pitstopu do provozu než jezdci za ním. Za jistých okolností by však i nenápadný jezdec ze středu pole mohl udeřit, ale bude muset být odvážný a mít velký kus štěstí.

„Těžko se to předpovídá,“ odpověděl Nico Hülkenberg na otázku, zda pilot ve středu pole může mít jeden z nejšťastnějších dnů v jeho životě. „Může být. Myslím si, že to bude záviset na vaší startovní pozici, na vaší pozici na trati a načasování. Určitě to však přidává další proměnnou do závodu, který se může vyvíjet ve váš prospěch, nebo proti vám.“

Související zprávy

Diskuze