logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton našel společnou řeč se svým Ferrari SF-25: Nechci to zakřiknout

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:32

Ačkoli Fernando Alonso v neděli mohl naznačovat, že Lewis Hamilton si nezasloužil skončit v první pětce závodu, jelikož mu pomohla fáze SC i fáze VSC, čtvrté místo nebylo jen dílem náhody či štěstí. Sedminásobný šampion prozradil, že poprvé od sprintového závodu v Číně našel s autem společnou řeč.

Hamiltonovi se po startu z dvanáctého místa dařilo a posouval se dopředu. Později vydělal i na neutrálních fázích a v závěru se ještě dostal před Alexe Albona a Charlese Leclerca na konečnou čtvrtou příčku.

Britský jezdec si však neužíval jen skvělou atmosféru, která mu prý připomněla časy Michaela Schumachera, ale po dlouhé době i jízdu v autě. „Jezdit dnes před tifosi a vůbec celý víkend je zatím top momentem roku,“ radoval se Lewis Hamilton. „Náš tým je pod velkým tlakem poté, co jsme se dosud trápili s autem. Mám skvělý pocit z toho, že jsme měli tak silný závod a posouvali jsme se dopředu.“

„Já jsem neměl takový závod — ani si nevzpomínám, kdy naposledy jsem měl závod, ve kterém bych se posouval pořadím výše. Vloni jsme určitě jeden takový měli, ale tohle je jiné, protože sedím v červeném autě. To jsem ještě nezažil. Měl jsem skutečně dobrý pocit, že jsem postupoval a konečně jsem zažil to spojení a synergii s autem,“ radoval se pilot Ferrari, který v šampionátu předběhl Kimiho Antonelliho.

V sobotu byli oba piloti Ferrari velmi zklamaní z dvojitého vypadnutí v Q2. V neděli však Ferrari nečekaně ožilo. Inženýři budou muset tento víkend velmi důkladně rozpitvat, aby zjistili, proč náhle monopost SF-25 tak vyhovoval Lewisi Hamiltonovi.

„Nechci to zakřiknout,“ pousmál se spokojený Hamilton, kterého potěšilo, že s monopostem opět tvořil jeden celek. „Z dnešního dne si rozhodně můžeme odnést množství pozitiv. Měli jsme rychlost, takže to musíme pořádně rozebrat a pochopit, kde se vzala a proč.“

„Také jsem si myslel, že tento víkend se zlepšíme v něčem, co jsme se snažili napravit. Myslím si, že toho přijde ještě více,“ rozehřívá fanoušky italského týmu. „Nastavení však byla skutečně dobrá. Z auta jsem měl mega brutální pocit po stránce nastavení. Jak jsem také řekl, tým odvedl fantastickou práci se strategickými rozhodnutími a zastávkami. Celkově to byla mega práce v podání Ferrari.“

Před námi je však Monako, kde by se Ferrari mohlo spíše trápit vzhledem k jeho letošní výkonnosti v kvalifikacích. Hamilton taktéž apeluje na svůj tým, aby našel nějaké řešení na sobotu.

„Dnes jsem se cítil mnohem více sjednocený s autem, což jsem hledal už od sprintu v Číně. Všechno se spojilo: strategie, zastávky, vyvážení. Všechno to fungovalo v harmonii a umožnilo nám reparát po kvalifikačním výsledku,“ dodává Hamilton. „Čeká nás hodně práce, zejména z hlediska jednoho kola. Avšak, pokud budeme stavět na takových dnech, budeme ve hře o pódia. Grazie mille tifosi: Vaše podpora pro nás znamená mnoho a doufám, že jednoho dne vás naplním hrdostí.“

Související zprávy

Diskuze