logo F1zpravy.czF1online.sk

Největší smolař Alonso: Někteří měli průměrný víkend a skončili v první pětce

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 21:30

Fernando Alonso v Imole nemohl uvěřit tomu, jakou měl smůlu. Aston Martin měl konečně rychlost na to, aby získal body, ale polena pod nohy mu hodila fáze virtuálního bezpečnostního vozu. Jak se říká, hladovému i z hrnce vykypí. Na druhé straně někteří jeho soupeři se prý po průměrném víkendu dostali do první pětky takříkajíc jako slepé kuře k zrnu.

Oba piloti Aston Martinu se pohybovali v první desítce a všechno nasvědčovalo tomu, že stáj ze Silverstonu získá slušný bodový balík. Potom však Esteban Ocon odstavil svůj monopost za zatáčkou Tosa, FIA aktivovala fázi VSC a více soupeřů Aston Martinu si při zastávce ušetřilo deset sekund.

Po aktivaci fáze VSC ho tým navíc nestihl povolat do boxů a těsně po průjezdu kolem vjezdu do boxů začali maršálové mávat žlutými vlajkami a tabulkami VSC. Španěl od zlosti rozhazoval rukama.

Tým ho však zřejmě ani neplánoval povolat do boxů, jelikož Aston si na závod odložil jen jednu tvrdou směs, kterou měl právě Alonso na svém monopostu. Středně tvrdé pneumatiky pocházely z kvalifikace a téměř jistě by to nezvládly až do cíle.

„Ano, toto budou muka. Je to v troskách. Já jsem pilot s největší smůlou na světě,“ lamentoval Fernando Alonso ve vysílačce. Později k tomu novinářům řekl více: „Dokázali jsme předjet Alpine, Sauber a AlphaTauri. Auto fungovalo dobře a safety car to všechno zničil. Měli jsme neuvěřitelnou smůlu.“

„Auto dnes bylo skvělé. Na začátku závodu jsme následovali McLareny a Russella. Bylo příjemným překvapením, že jsme byli tak konkurenceschopní v čelní části balíku. Myslím si, že bychom v pohodě získali sedmé a osmé místo s oběma auty,“ zamyslel se Španěl.

Předzávodní simulace Aston Martinu předpovídaly, že to bude s body na hraně. Alonso měl do cíle dorazit mezi desátým a dvanáctým místem. Nakonec byl potenciál mnohem větší. „VSC však dalo ostatním šanci zastavit a vrátit se na trať před námi. Měli jsme po závodě. To byla extrémní smůla.“

Dvojnásobný šampion se zahrál i na filmového Dr. Strange. „Myslím si, že ze 100 scénářů v tomto závodě by 99 bylo pro nás v pohodě a pro tým bychom získali dobré body. Jeden scénář takový nebyl a přesně ten se udál. Doufejme však, že v nějakém jiném závodě získáme body, které bychom si snad nezasloužili, a získáme je díky štěstí. Dnes to bylo trochu nespravedlivé.“

Někdo měl smůlu, jiný měl štěstí. Alonso nenápadně ukázal i na Lewise Hamiltona, který obsadil čtvrté místo. Pomohla mu fáze VSC a po výjezdu safety caru zas dostal nové tvrdé pneumatiky. „Celá sezóna je neuvěřitelná. V Austrálii jsme byli silní, ale když jsem byl jedenáctý, začaly mi hořet brzdy. Tři auta byla potom diskvalifikována. V Miami jsme nezastavili pro gumy do sucha. Tady jsme měli silné auto, které by mohlo získat body, ale potom přijde takový virtuální bezpečnostní vůz. Celkově jsem měl smolný závod v tomto smyslu, zatímco někteří, kteří měli průměrný víkend, skončili v první pětce.“

V neposlední řadě dnes Alonsa trápilo i přehřívání pneumatik a přehřívání brzd. Ty se dokonce po jeho zastávce v boxech rozhořely. Naštěstí se žádný z klíčových komponentů nepoškodil a Španěl mohl pokračovat v jízdě.

Pozitivem je, že nový balík funguje. „Auto bylo konkurenceschopné a mohl jsem zabojovat. Dokonce i na konci jsem v průběhu devíti kol předjel tři nebo čtyři auta ze středu pole. Toto je něco, na co jsme tento rok nebyli zvyklí, takže určitě jsme udělali krok vpřed.“

Související zprávy

Diskuze