logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen to nevzdává a vítězstvím v Imole se vrací do šampionátu

Max Verstappen
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 21:11

Max Verstappen a Red Bull v Imole ukázali, že je nemusíme zatracovat. Nizozemský závodník se na startu ujal vedení a už ho z rukou nepustil. McLareny přišly do cíle za ním v závodě, který byl nabitý zvraty a událostmi.

VC Emilia Romagna přerušil jeden virtuální safety car a jeden safety car. Byla plná zvratů, smolařů a také kontroverzí. Nejdůležitější po dnešku však je, že Verstappen snížil ztrátu v boji o titul.

Max Verstappen zvládl start přesně tak, jak potřeboval. Pilot Red Bullu přešprintoval Piastriho a ujal se vedení. Hladká jízda McLarenu až pod šachovnici se nekonala a následný pohled na tempo Red Bullu ukazoval, že papájové monoposty možná nedominují tak, jak jsme viděli v Miami.

Russell se po startu udržel na třetím místě a okamžitě se za ním seřadil dlouhý DRS vláček. Norris za ním začal ztrácet čas a hledat si cestu dopředu.

V 10. kole vrcholil Norrisův tlak na Russella, ale cílová rovinka nebyla dostatečně dlouhá. Landovi se nakonec podařilo umlčet kritiky, když se o kolo později nádherným manévrem z vnější strany v zatáčce Villeneuve dostal na třetí místo. Byl to krásný formulový moment a důležitá chvíle i pro Landovu psychiku.

V té chvíli už naplno probíhala strategická bitva. Za Russellem se totiž zformoval dlouhý DRS vláček a Oscar Piastri ve vysílačce začal zpochybňovat jednu zastávku jako nejrychlejší cestu do cíle.

Do strategického bolehlavu přispěl i Leclerc, který zastavil brzy, šel do čistého vzduchu a výrazně na tom vydělal. Včasnou zastávkou se dostal dokonce i před Russella, který dlouho držel třetí místo.

Dříve zastavil i Piastri, který se pokusil o undercut na Verstappena. Měl však pomalý začátek stintu a Red Bull nemusel spěchat s reakcí. Navíc, Piastri si musel proklestit cestu středem pole, což ho stálo nejen čas, ale také životnost pneumatik. Oscar se prodíral startovním polem, zatímco Verstappen, Norris, Albon a Hadjar vyčkávali. Středně tvrdé pneumatiky ožily a začalo se ukazovat, že čekat bylo správné rozhodnutí.

V 28. kole zamířil k mechanikům Norris, který se opět ukázal jako smolař roku. V 29. kole totiž nastal první zvrat. Estebana Ocona zradila technika a jeho Haas se zastavil. Ředitelství závodu aktivovalo virtuální safety car, na který pořádně doplatili oba piloti McLarenu a Charles Leclerc, kterému zůstaly jen oči pro pláč.

Verstappen absolvoval pit stop zadarmo a najednou se ocitl v čele s náskokem 19 sekund na druhého Norrise. Do boxů zamířili v podstatě všichni včetně Piastriho a Leclerca. Ten se tak musel znovu probíjet pořadím. Ferrari však opět ukazovalo závratné závodní tempo. Leclerc si „s prstem v nose“ poradil s piloty Aston Martinu a následně i s Antonellim, kterého krátce před ním zdolal Hamilton. Scuderia úplně jednoznačně měla tempo na čtvrté a páté místo.

Před sebou však měli ještě Albona – a ne s malým náskokem. Alex nakrátko držel třetí místo, ale Piastri si s ním rychle poradil. Ve 43. kole se tak v čele ustálilo pořadí Verstappen, Norris a Piastri. Na tomto se už do cíle nemělo nic měnit. Za nimi se piloti Ferrari pomalu dotahovali na Albona, což byla hlavní zápletka zbytku závodu, o jehož osudu se v té chvíli zdálo být rozhodnuto.

Ve 46. kole však přišel další zvrat. Na trati pro technický problém zastavil Antonelli a ředitelství závodu poslalo na trať safety car! Rozestupy se nám tedy vynulovaly. Verstappen a Norris zastavili, jelikož měli dostatečný náskok. Zastavili i Hamilton, Albon, Hadjar a mnozí další z konce pole. Zastávky se dožadoval i Leclerc, ale tým ho informoval, že sklad s pneumatikami je prázdný.

Závod se restartoval v 54. kole a v nejlepší desítce zůstali zaseknutí druhý Piastri, čtvrtý Leclerc a šestý Russell na starých pneumatikách. Charles hlásil, že podle jeho předpokladu neskončí ani na bodech, jelikož jeho hardy měly být na startu příšerné.

Do cíle zbývalo deset kol, ale jezdci na starých pneumatikách se po restartu drželi. Hamilton překonal Russella v 57. kole z 63. V 58. kole zaútočil Norris na Piastriho a uspěl, čímž se dostal na druhé místo. Zvládl to dalším krásným manévrem z vnější strany, tentokrát v Tamburelle. V 60. kole zaútočil Albon, ale Leclerc se tvrdě bránil a v Tamburelle ho poslal do štěrku. Hamilton díky tomu proklouzl na páté místo.

V dalším kole si Lewis poradil s týmovým kolegou a dostal se na čtvrtou příčku. Následovalo další kolo souboje Albona s Leclercem, který skončil hrozným „anticlimaxem“. Ferrari totiž nařídilo Leclercovi, aby pustil Albona, protože ten byl na vrcholu zatáčky o pár centimetrů vpředu, měl tedy právo na zatáčku a Scuderia nechtěla riskovat trest. Albon tak nakonec získal páté místo a Leclerc skončil šestý. Tento souboj však otevře další vlnu diskusí o jezdeckých standardech.

Velkou cenu Emilia Romagna s přehledem vyhrál Max Verstappen, který se na startu ujal vedení a už se neohlížel zpět. Na pódiu ho doplnili Lando Norris a Oscar Piastri, čímž se nám opět trochu zamotal boj o titul. Čtvrté místo obsadil Lewis Hamilton, páté Alex Albon a šesté smolař dne Charles Leclerc. Bodovanou desítku doplnili: George Russell, Carlos Sainz, Isack Hajdar a Júki Cunoda.

To byla Velká cena Emilia Romagna, která přinesla množství zajímavých zápletek. Příští víkend se vracíme do akce. Před námi je Velká cena Monaka.

Závod - GP Emilia Romagna 2025

logo McLaren
Lando Norris
logo Red Bull
Max Verstappen
logo McLaren
Oscar Piastri
JezdecTýmČasKolaGridNej. koloBody
1.
Max Verstappen
Red Bull1:31:33,199632.1:17,98825
2.
Lando Norris
McLaren+6,109634.1:18,31118
3.
Oscar Piastri
McLaren+12,956631.1:18,89415
4.
Lewis Hamilton
Ferrari+14,3566312.1:18,26512
5.
Alex Albon
Williams+17,945637.1:18,28910
6.
Charles Leclerc
Ferrari+20,7746311.1:19,0488
7.
George Russell
Mercedes+22,034633.1:19,7336
8.
Carlos Sainz
Williams+22,898636.1:19,8364
9.
Isack Hadjar
Racing Bulls+23,586639.1:19,4732
10.
Júki Cunoda
Red Bull+26,4466320.1:20,0391
11.
Fernando Alonso
Aston Martin+27,250635.1:19,894
12.
Nico Hülkenberg
Stake+30,2966317.1:20,401
13.
Pierre Gasly
Alpine+31,4246310.1:20,398
14.
Liam Lawson
Racing Bulls+32,5116315.1:20,473
15.
Lance Stroll
Aston Martin+32,993638.1:20,501
16.
Franco Colapinto
Alpine+33,4116316.1:20,345
17.
Oliver Bearman
Haas+33,8086319.1:19,521
18.
Gabriel Bortoleto
Stake+38,5726314.1:20,630
-
Kimi Antonelli
Mercedesnedojel4413.1:20,620
-
Esteban Ocon
Haasnedojel2718.1:21,413

Související zprávy

Diskuze