logo F1zpravy.czF1online.sk

I Vasseur se omlouvá fanouškům: V Miami se stalo téměř přesně to samé

Frédéric Vasseur
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:36

Když už ani šéf Ferrari Frédéric Vasseur nemluví o dobrém výsledku a nevyzdvihuje zlepšení své stáje, tak víme, že je zle. Po kvalifikaci se i francouzský manažer omlouval fanouškům a vysvětloval, co se vlastně pokazilo, že se ani jeden z pilotů v červeném nedokázal probojovat do Q3.

Pokud by se dala kvalifikace v podání Ferrari popsat jedním slovem, asi by jím byla „katastrofa“. Před domácími fanoušky v Imole se Scuderii vůbec poprvé stalo, že se ani jeden její monopost nezapojil do bojů o pole position.

Problém byl podle Frédérica Vasseura ve své podstatě jednoduchý. Když v závěru druhé části kvalifikace všichni nasadili čerstvé měkké pneumatiky, dokázali najít několik desetinek sekundy k dobru. Ferrari však vůbec nezrychlilo.

„Je to téměř kopie toho, co se stalo před dvěma týdny v Miami. Nebyli jsme schopni zlepšit se na nové sadě pneumatik a v Q2 jsme zajeli naše nejrychlejší časy na první sadě,“ pojmenoval kámen úrazu Frédéric Vasseur. „Proč? Kdybychom to věděli, už bychom to vyřešili.“

„Pravdou je, že nastala zvláštní situace s pneumatikami. Měli jsme slušné tempo, protože v prvním stintu jsme na použitých gumách obsadili páté a šesté místo. Na nové sadě jsme se však nedokázali zlepšit, zatímco ostatní si polepšili o tři nebo čtyři desetiny. My jsme za to zaplatili,“ konstatoval boss z Maranella.

Je možné, že příprava na ostré kolo s čerstvými gumami nebyla ideální. Vasseur i tomu přisuzuje podíl viny a vysvětluje, že Scuderii se nepodařilo využít plný potenciál monopostu. Tím však opět částečně protiřečí Charlesi Leclercovi, který měl pocit, že z auta dostal maximum.

„Myslím si, že dnešní problém je 50/50 mezi jízdním plánem a potenciálem, protože kdybychom všechno udělali správně, obsadili bychom čtvrté a páté místo. Provedení nebylo správné, protože musíme zvládnout pracovat s autem v takové podobě, v jaké se dnes nachází, a to se nestalo. S novými gumami jsme totiž neobhájili pozice, které jsme získali na použitých pneumatikách.“

„Ani s potenciálem však na tom nejsme dobře, protože cílem není skončit na pátém a šestém místě. Jde o kombinaci obou věcí. Absentuje zde správné provedení i potenciál,“ pokračoval 56letý Francouz.

Nadějí bude další balík vylepšení, o kterém v posledních dnech informovali italští insideři. Jeho součástí má být i nové zadní zavěšení. Načasování jeho nasazení ještě není známé, ale inženýři si od něj slibují výrazné časové zisky. Zatím se Ferrari může přihlížet, jak úspěšný se zdá být nový balíček Aston Martinu.

Co říká Vasseur na vývojový plán Ferrari? Daří se inženýrům postupovat v tomto procesu? „Kdybych řekl, že ano, vypadal bych jako hlupák po tom, co jsme dnes předvedli. Aston Martin je však jediný, kdo dnes odjel celou kvalifikaci na středně tvrdých gumách a nakonec obsadil páté místo, takže dělo se tu něco zvláštního.“

I Ferrari si do Imoly přineslo několik nových komponentů. Nemohl by být problém v tom, že ještě nenašlo ideální nastavení vylepšeného auta? „Když se bavíme o vylepšeních, tak řešíme desetinky nebo setinky sekundy. Rozhodně se nebavíme o polovině sekundy. Polovinu sekundy však může být hodné to, co děláme s pneumatikami. Možná to se musíme pokusit pochopit a něco vymyslet.“

Zatím Scuderii nezbývá jiné, než se fanouškům veřejně omluvit, jak to už udělal i Charles Leclerc. „Nemáme co více k tomu říct, nebo co bychom mohli udělat. Na trati máme tisíce fanoušků a nečekali jsme, že jim přineseme toto. Musíme se omluvit,“ kaje se i Vasseur. „Musíme se však koncentrovat na budoucnost, na neděli a pokusit se pro ně podat co nejlepší výkon.“

Související zprávy

Diskuze