logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen je spokojený, ale před nedělí varuje: Pokud přehříváme gumy už v prvním kole…

Max Verstappen
© X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:29

Max Verstappen nezůstal v sobotu nic dlužný své pověsti vynikajícího kvalifikanta a téměř porazil Oscara Piastriho. Vzhledem k výkonnostní převaze McLarenu je to vynikající výsledek, který má být důkazem kvality vylepšení na monopostu. Toto druhé místo však podle Holanďana ještě neznamená, že stejně vyrovnanou bitvu uvidíme i v neděli.

První ostré kolo v Q3 vyšlo Maxi Verstappenovi dokonale. Díky času na úrovni 1:14,722 se dostal dokonce před oba jezdce z Wokingu. Každému však zbýval ještě jeden pokus na nových pneumatikách, v němž Oscar Piastri našel o 34 tisícin sekundy více než obhájce titulu.

Vzhledem k pátečním problémům s monopostem však v Red Bullu hovoří o spokojenosti. „Celkově to bylo dobré. Auto dnes bylo mnohem lepší. V zatáčkách jsem mohl mnohem lépe útočit. V tomto ohledu to bylo pozitivní,” zhodnotil zdokonalený monopost RB21 Max Verstappen a velmi jasně odpověděl na otázku, zda červení býci udělali krok vpřed: „To rozhodně.”

Čtyřnásobný mistr světa tak řekl A, ale nezapomněl doplnit B: „Samozřejmě, v závodě to bude úplně jiný příběh. Pokud přehříváme pneumatiky už během prvního kola, tak nebudeme mít lehký závod.”

Nejměkčí pneumatiky C6 z dílny Pirelli v sobotu potrápily více týmů. Po pátku si je ještě pochvalovali, ale po skončení kvalifikace i Oscar Piastri prozradil, že v sobotu byly tak trochu záhadou.

„V kvalifikaci jsem měl jediný problém. Čím rychleji jsem chtěl jet, tím více problémů jsem měl s přehříváním pneumatik. Už v prvním kole v Q3 mě to brzdilo. Když jsem v druhém pokusu chtěl jet rychleji, měl jsem vynikající úvodní sektor, ale pak to pneumatiky vzdaly,” vysvětlil svou ztrátu v ostatních dvou sektorech.

V tom prvním skutečně létal, vždyť v něm našel téměř dvě desetiny na oba McLareny a nad zbytkem pole měl ještě větší náskok. S přehřátými gumami to však následně vůbec nešlo. „Auto začalo být nedotáčivé. Snažil jsem se to udržet. Je to trochu škoda.”

„Když jsem přišel do boxů, zahlédl jsem Georgea na mediumkách. Upřímně, já jsem měl ve třetím tréninku také lepší pocit na středně tvrdé směsi. My jsme však neměli dost pneumatik, abychom se mohli pořádně kvalifikovat. Samozřejmě, v neděli se chceme postarat o to, abychom měli gumy ve správném okně,” poukazuje na hlavní úkol týmu, jehož úspěšné splnění rozhodne o vítězích a poražených.

Pirelli odhadovalo, že nová nejměkčí směs bude vhodná na víkend v Imole, ale podle Verstappena se inženýři snad trochu přepočítali. „Poprvé jsme použili směs C6. Myslím si, že nikdo to s ní nezvládl. Je však jasné, že na takovém okruhu je to s ní na hraně, nebo už trochu za hranou.”

Můžeme proto očekávat, že Red Bull bude v neděli obloukem obcházet měkkou směs pneumatik, ale bude to lepší na mediumkách a hardech? Verstappen v pátek poukazoval na rychlost McLarenu a na fakt, že během závodních simulací ho Oscar Piastri poměrně lehce předjel a následně mu ujel.

Věří si, že udrží McLareny za sebou, pokud se mu po startu podaří dostat do čela? „Uvidíme. Myslím si však, že nejdůležitější bude odjet vlastní závod. Buď nás předjedou, nebo nepředjedou, tak to zkrátka bude. My se pokusíme vytěžit maximum z našeho monopostu.”

Související zprávy

Diskuze