logo F1zpravy.czF1online.sk

Podle Piastriho byly pneumatiky C5 lepší. Kdyby mohl, prý by napodobil Russella

Oscar Piastri
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 20:22

Pirelli nám do Imoly připravilo drobnou změnu plánu, když se trochu nečekaně rozhodlo přivézt nejměkčí z nabízených směsí pneumatik. Výsledkem bylo, že v závěru kvalifikace nikdo netušil, které gumy byly nejlepší. V danou chvíli však měl už málokdo na výběr.

I když se v Imole těžko předjíždí, závod je stále důležitější. Před kvalifikací si většina týmů nechala jednu sadu hardů, jednu sadu mediumek a softy – většinou čtyři sady – na kvalifikaci. Když tedy přišlo na lámání chleba, stratégové si škrábali hlavy. Jediný George Russell se rozhodl zariskovat a použil středně tvrdé pneumatiky, které byly odloženy na závod.

„Všichni jsme vyzkoušeli pneumatiky C6 ve třetím tréninku a nemyslím si, že se někomu podařilo zrychlit,“ konstatoval Piastri po kvalifikaci. „Po přechodu na softy jsem měl z auta určitě horší pocit. Když však máte na kvalifikaci odložené čtyři sady, moc si nenavybíráte.“

„Rozhodně jsem se s nimi trápil. Během kola jsem musel být velmi opatrný a nezničit je hned na začátku. George na závěr zvolil středně tvrdé pneumatiky a kdybych měl k dispozici nějaké sady navíc, pravděpodobně bych žádal totéž,“ dodal Piastri.

Oscar si však musel poradit na měkkých pneumatikách, které, řekněme si upřímně, budou v závodě naprosto nepoužitelné. Týmy si budou vybírat pouze mezi tvrdými a středně tvrdými a McLaren se rozhodl pro výhodu dvou čerstvých sad na závod. Piastri si zároveň v kvalifikaci vybojoval pole position, takže v neděli to má ve vlastních rukou.

„Pokud se mi podaří start, tak jsem optimistický. Na této trati se těžko předjíždí a myslím si, že ukazujeme skvělou rychlost. Naše páteční závodní simulace vypadaly velmi povzbudivě. Pokud zvládnu start a první kolo, mělo by to být v pořádku,“ řekl Piastri.

Tomu pole position musí chutnat o to lépe, že čelil nesnadné situaci. V závěru Q3 musel překonat čas Maxe Verstappena a ještě v poslední zatáčce narazil na provoz. Na jeho velkou úlevu i na úlevu celého týmu se mu to podařilo. „Myslel jsem si, že bude těžké ho překonat. Měl jsem pocit, že se mi podařilo velmi dobré první kolo. Věděl jsem však o několika místech, kde se dalo zlepšit. Podařilo se mi najít několik drobností, které nakonec rozhodly,“ uvedl australský závodník.

Související zprávy

Diskuze