logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell si na McLaren netroufá: Našimi soupeři jsou Max a Ferrari

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 09:36

Bude mít McLaren v Imole vůbec nějakého soupeře? Při pohledu na rychlost papájových monopostů si na přímou bitvu netroufají v Red Bullu, ale nevěří si ani v Mercedesu. George Russell říka o Maxi Verstappenovi a jezdcích Ferrari jako o svých hlavních rivalech.

Mercedes se stejně jako ostatní top týmy rozhodl přivézt do Imoly balíček vylepšení. Evropskou část sezóny startuje s novým předním zavěšením (zvýšení aerodynamické robustnosti v širší škále podmínek), předním křídlem (zlepšení proudění vzduchu do zadní části monopostu) a také kryty motoru a ústím „cocacolové“ láhve (zvýšení přítlaku a zefektivnění chlazení pohonné jednotky).

A ačkoli Mercedes působil dobře, George Russell má před McLarenem respekt. „Viděli jsme pár překvapení. Gasly zajel výborné kolo, což nás trochu překvapilo. Viděli jsme však i vysokou degradaci pneumatik. Poprvé v sezóně máme nejměkčí pneumatiky, což věci trochu okoření, ale víme, že McLareny zvyknou za takových okolností navýšit svůj náskok.“

Mercedesu se dnes stalo něco podobného jako Verstappenovi — McLaren mu ujel během závodní simulace. „Já jsem měl dnes Oscara na dohled, a najednou jsem ho neměl na dohled. On předjel Maxe a utekl. Takto na tom momentálně jsme. Víme, že my bojujeme s Maxem a Ferrari.“

Pokud se McLareny zapotí, bude to spíše v závodě nebo v kvalifikaci? „Pravděpodobně jsme k nim blíže z hlediska kvalifikačního tempa než toho závodního. Právě jsem vyskočil z auta, ale máme na něm pár nových komponentů a zdá se, že fungují dobře. Zatím neděláme díru do světa. Snažíme se být konzistentní a sbírat body, které se nabízejí.“

Pirelli do Imoly přivezlo novou směs C6, kterou vloni vyvíjelo speciálně do Monaka, ale očividně dobře poslouží i v Itálii. Russella příjemně překvapila. „Pokud mám říct pravdu, v kvalifikačních jízdách byla celkem dobrá. Vzpomínám si na Seba [Vettela], když před nějakými šesti lety poskytl v Monaku rozhovor o tom, jak poprvé vyzkoušel hypersofty. Já to teď vnímám podobně. Byla to zábava. Mě velmi baví jízda na tomto okruhu, ale víme, že tyto pneumatiky nejsou úplně vhodné na takový okruh, ale trochu to promíchá karty.“

Kimi Antonelli ztratil na svého kolegu sedm desetin sekundy, což by před pár lety v období zmiňovaných „hypersoftů“ stačilo i na první desítku. V pátek však z toho byla až osmnáctá příčka před Nicem Hülkenbergem a Estebanem Oconem.

Co se v Imole stalo? „Po pravdě dnes to byl dost velký zmatek. V žádném kole se mi to nepodařilo poskládat,“ řekl zklamaný Kimi Antonelli. „V druhém tréninku jsem udělal chybu v šikaně a v druhém kole se mi nepodařilo dostatečně ochladit pneumatiky. Už jsem neměl grip.“

„Bylo to dost chaotické a rozhodně ne ideální, ale vím, kde se potřebuji zlepšit před sobotou. Pozitivní však byla rychlost v dlouhých stintech. Na mediumkách jsem se cítil celkem dobře,“ podařilo se domácímu závodníkovi najít i jistá pozitiva.

O co bude Antonelli žádat své inženýry při analýzách pátečních jízd? Nebude to jen o práci týmu. „Mezi tréninky se nám určitě podařilo zlepšit balans. Potřebujeme ho ještě doladit, ale i já se potřebuji zlepšit. Myslím si však, že jsme na dobré cestě. Teď je to na mně.“

Související zprávy

Diskuze