McLareny se v druhém tréninku vzdálily konkurenci, ačkoli ještě neukázaly všechno

McLaren pokračuje v tom, co v prvním tréninku načal. I odpolední část programu v Imole ovládli oba jeho jezdci, a to dokonce ve stejném pořadí. Konkurence by se měla mít na pozoru, protože oba papájové monoposty mohly být ještě rychlejší.
Nejlepší čas druhého tréninku zajel Oscar Piastri navzdory tomu, že ve třetím sektoru svého kola se dostal do hustého provozu. Stačilo by, aby se v poslední třetině trati vyrovnal Landu Norrisovi a získal by dalších 0,242 sekundy. Pokud by se mu to podařilo, v čele by měl před nejbližším pronásledovatelem z řad konkurence náskok propastných 0,514 sekundy, což by byla na tak krátkém okruhu obrovská převaha.
Lando Norris měl taktéž jistou rezervu. Opět totiž zajel svůj nejlepší čas (1:15,318) až v druhém ostrém kole, kdy už pneumatiky nebyly v nejlepší formě. Totéž se mu stalo v prvním tréninku. V kvalifikaci si Norris bude muset dát pozor na to, aby se nedopustil zbytečných chyb, neocitl se v provozu a nepotřeboval žádné reparáty.
Třetí příčku si trochu překvapivě vyjel Pierre Gasly se ztrátou 276 tisícin sekundy. Až za představitelem Alpinu se seřadili jezdci ze zbývajících top týmů.
George Russell dnes vsadil na mírně odlišný program ve srovnání s ostatními, když svou kvalifikační simulaci odstartoval přibližně o deset minut dříve než ostatní — na trati byl zcela sám, takže ho nezdržel provoz, ale na druhé straně povrch mu nenabídl tolik gripu.
Problémy Maxe Verstappena s vyvážením vozu pokračovaly i v druhém tréninku. Jedno ze svých ostrých kol dnes ukončil předčasně s poznámkou, že na přední nápravě nemá žádný grip. Když se ho inženýr zeptal, zda by chtěl ještě jeden pokus na měkké směsi, odpověděl rezolutním “ne”.
Oba monoposty Ferrari dnes trápily problémy s brzdami. Leclerc měl potíže dobrzdit, když měl zapnutý režim na zahřívání brzd, Lewis Hamilton se zase trápil prakticky celý den. Mechanici dokonce měnili některé komponenty na jeho monopostu, ale není známo, do jaké míry to pomohlo. Leclerc nakonec skončil šestý a Hamilton se nedostal do první desítky.
Sedmé místo patří Isacku Hadjarovi. Racing Bulls má podle analýzy z přímého přenosu druhý nejlepší monopost ve středně rychlých zatáčkách po McLarenu a jezdil i konkurenceschopné časy na kolo, ale skvrnou na pátečních výsledcích bude Hadjarova nehoda.
Francouzský závodník sedm minut před koncem tréninku ztratil kontrolu nad zadní částí svého vozu a za čtvrtou zatáčkou trefil bariéru. Odtud se ještě dokázal dostat, ale aby nikomu nevjel do cesty, těsně před vstupem na trať musel zastavit. Na jeho smůlu zadní kola zůstala na štěrku — když přidal plyn, vůz se zahrabal a vysvobodit ho museli maršálové pod červenou vlajkou.
Júki Cunoda tentokrát ztratil na kolegu méně než jednu desetinu sekundy a obsadil osmé místo před dvojicí Williamsů. Monoposty z Grove byly mimořádně silné zejména v úvodu tréninku na středně tvrdých pneumatikách, kdy okupovaly druhou a třetí příčku.
Víkend v Imole bude pokračovat v sobotu třetím tréninkem a kvalifikací.

2. trénink - GP Emilia Romagna 2025






Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:15,293 | 28 | ||
2. | McLaren | 1:15,318 | +0,025 | 25 | |
3. | Alpine | 1:15,569 | +0,276 | 29 | |
4. | Mercedes | 1:15,693 | +0,400 | 23 | |
5. | Red Bull | 1:15,735 | +0,442 | 26 | |
6. | Ferrari | 1:15,768 | +0,475 | 28 | |
7. | Racing Bulls | 1:15,792 | +0,499 | 22 | |
8. | Red Bull | 1:15,827 | +0,534 | 29 | |
9. | Williams | 1:15,916 | +0,623 | 29 | |
10. | Williams | 1:15,934 | +0,641 | 29 | |
11. | Ferrari | 1:15,943 | +0,650 | 26 | |
12. | Haas | 1:16,009 | +0,716 | 26 | |
13. | Alpine | 1:16,044 | +0,751 | 29 | |
14. | Aston Martin | 1:16,220 | +0,927 | 21 | |
15. | Racing Bulls | 1:16,255 | +0,962 | 22 | |
16. | Stake | 1:16,339 | +1,046 | 27 | |
17. | Aston Martin | 1:16,341 | +1,048 | 23 | |
18. | Mercedes | 1:16,406 | +1,113 | 27 | |
19. | Stake | 1:16,419 | +1,126 | 26 | |
20. | Haas | 1:16,420 | +1,127 | 24 |
- Štítky
- GP Emilia Romagna 2025