logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen nečeká smazání ztráty. McLaren je prý dominantnější než Red Bull v roce 2023

Max Verstappen a Oscar Piastri
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 15:00

Velká cena Emilia Romagna bude pro Red Bull důležitá. Balíček novinek má již v nejbližších hodinách a dnech odhalit, zda se tým inženýrů pod vedením Pierra Wachého vydal správnou cestou při vývoji monopostu. Představitelé stáje však krotí očekávání.

Max Verstappen si už v Miami stihl vyzkoušet novou podlahu, ale nakonec ztratil na McLareny 40 sekund. V Imole by se měly rozdíly mezi týmy opět zmenšit vzhledem k nižším teplotám, ale i k faktu, že Red Bull nasadí další nové komponenty na svém monopostu. Verstappen a Cunoda by již měli jezdit se stejnými specifikacemi.

Fanoušci očekávají výkonnostní posun. Jak daleko se Red Bull posune podle Maxe Verstappena? „Trochu. Už máme za sebou pár závodů s vylepšeními, takže postupujeme krok za krokem. Snad najdeme o trochu více výkonu v monopostu. Samozřejmě, neočekávám, že bychom smazali ztrátu na McLaren.“

Netřeba čekat zázraky. Obhájce titulu totiž tuto situaci důvěrně zná, ačkoli role byly v roce 2023 vyměněné. Tehdy se soupeři marně snažili představovat vylepšení na svých monopostech, Red Bull byl zkrátka nedostižitelný. „Ne, nemyslím si, že my jsme někdy měli až takový náskok,“ upřesnil Holanďan.

Papájový tým je příliš dominantní, což jsme měli vidět v Miami. „Myslím, že závodní rychlost [v Miami] deprimovala všechny kromě McLarenu. Nikdo se ani nepřiblížil k jejich lize. To nám dělá, samozřejmě, velké starosti,“ připustil obhájce titulu a podotkl, že v některých momentech měl McLaren výhodu osm desetin na kolo.

Velké naděje Verstappen nevkládá ani do technické direktivy, která začne platit za dva týdny ve Španělsku. „Samozřejmě, to vám nepřinese osm desetin na kolo, které jsme viděli v některých fázích závodů v Miami.“

Co tak nové pneumatiky C6, které jsou nejměkčí z celé nabídky Pirelli? „Ani to nám nepomůže,“ opět si povzdechl. Red Bull však rozhodně může najít čas k dobru, pokud by se mu podařilo zlepšit management pneumatik.

Soupeři musí odhalit tajemství McLarenu, který je k zadním gumám nesmírně šetrný. Jak velmi by se Red Bull přiblížil k McLarenu, kdyby se mu to podařilo? „Dokud to nezjistíme, nedá se to říct. Nevím, kdy a jak na to přijdeme, chce to čas. Navíc souvisí to i s tratí. Někdy jim to funguje lépe, protože někdy se více projeví teplotní degradace gum. Tato výhoda nebude vždy stejně velká.“

Související zprávy

Diskuze