logo F1zpravy.czF1online.sk

I ve Williamsu zavládl komunikační zmatek. Cítil jsem se hloupě, říká Sainz

Alex Albon pred Carlosom Sainzom
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 12:37

Ferrari si to vypilo za nejasnosti v komunikaci, ale nebyl to jediný tým, který měl během nedělního závodu problémy ve vysílačce. Tím druhým byl Williams, který se postaral o to, že Carlos Sainz se najednou cítil jako hlupák, když ho Alex Albon předjel místo toho, aby dvojice spolupracovala.

Výlet Landa Norrise mimo trať vedl ke kontaktu dvou Williamsů. Carlos Sainz pokračoval s poškozeným podvozkem a navíc startoval na použitých pneumatikách. Na základě komunikace přes vysílačku se Španěl začal domnívat, že Alex Albon na něj nebude útočit. „Ano, pojďme dopředu, kluci, takhle škodíme vlastnímu závodu. Vraťme se zpátky do rytmu,“ vzkázal týmu s tím, že by se mu hodila „menší pomoc od Alexe“. Týmový kolega měl totiž lepší tempo a zdálo se, že si připravuje útok.

Rodák z Madridu následně dostal ujištění, že „Alex dostal pokyn“. Tým však formaci neudržel a Albon ho o malou chvíli předjel — instrukci držet se vzadu totiž dostal v momentě, kdy už začal svůj manévr. Do té doby měl držet alespoň sekundový odstup od Sainze, jelikož manažoval problémy s tlakem vody, ale před Sainzem se mu manažovalo snadněji.

Carlos Sainz byl po závodě frustrovaný. „Takhle já nezávodím, kluci,“ ozval se se zklamáním v hlase. Novinářům vysvětlil, jak to vnímal ze svého pohledu. „Tým nám řekl, že zachováme formaci. Nevím, jestli tu zprávu dostal, ale v podstatě mě rovnou předjel.“

Bývalý pilot Ferrari byl z tohoto přístupu zklamaný. Jen před dvěma týdny v Saúdské Arábii totiž pomáhal Albonovi tím, že brzdil a poskytoval mu DRS. Když v Miami on potřeboval pomoc, dočkal se studené sprchy.

„Pokud mi ve vysílačce řeknou, že na mě se nebude útočit a jdeme spolu zabrat, jako pilot se cítíte hloupě, když vás předjede, protože jste bezmocní. Přitom vy hrajete toho hodného kluka. Já jsem byl v Džiddě ten hodný. Teď vás takhle předjedou a cítíte se totálně hloupě,“ přiznal Sainz. „Takhle to ale chodí. Promluvíme si o tom a jsem si jistý, že jako tým se zlepšíme a půjdeme dál.“

Bodů mohlo být více

Williams v Miami výrazně ujel ostatním týmům ze středu pole, když se mu podařilo získat až dvanáct mistrovských bodů. Podle Carlose Sainze však výsledek mohl být ještě utěšenější, kdyby ho v závodě nebrzdily ještě jiné faktory.

„Mám pocit, že dnes nám utekla velká bodová nadílka. Samotný start proběhl dobře, ale už v prvním stintu jsem startoval na pneumatikách, které měly za sebou čtyři kola. Na rozdíl ode mě ostatní měli nové gumy,“ hovoří o prvním faktoru Sainz. „Věděl jsem, že tohle mě v prvním stintu bude brzdit a budu zranitelný. Kromě toho jsem ve třetí zatáčce utrpěl poškození po dotyku s Alexem. Kvůli těmto použitým pneumatikám a poškozenému autu jsem měl náročný první stint.“

„I tak jsem se snažil udržet na úrovni rychlejších aut kolem mě. Zastavili jsme mezi prvními, díky čemuž ostatní měli mnohem kratší pitstopy, když zastavili o tři kola později během fáze VSC. Na konci jsem byl opět zranitelný. Udělal jsem maximum, abych se udržel před Ferrari, ale s poškozeným autem, dřívější zastávkou a více opotřebovanými pneumatikami to bylo velmi náročné. Proto jsem frustrovaný a mám pocit, že jsme měli získat více bodů,“ zamyslel se vítěz čtyř velkých cen.

Výsledky skutečně mohly vypadat jinak, kdyby se FIA rozhodla trestat poslední souboj Carlose Sainze a Lewise Hamiltona. Španěl poměrně optimisticky zaútočil na vnitřní straně sedmnácté zatáčky a došlo ke kontaktu. Oba měli velké štěstí, že zvládli dojet do cíle.

„V posledním kole jsem do toho šel. Viděl jsem mezeru, tak jsem ji šel využít. Myslím, že zareagoval na můj pohyb, který ho trochu překvapil, a během brzdění se začal přesouvat doleva. Pokud bychom postupovali podle litery pravidel, tohle nemůžete dělat, protože to je změna směru při brzdění,“ ukázal prstem na Hamiltona. „Bylo to však v posledním kole a v poslední zatáčce, kde je každý na hraně.“

Sainz nakonec vyjádřil spokojenost s tím, že Williamsu se podařilo zabojovat o body a získat je, i když měl tak těžkou neděli. „Jsem velmi spokojený a pyšný na tento tým, že bojujeme se čtveřicí top aut. Mám pocit, že jsme byli téměř rychlejší i než Mercedes. To jsou dobré zprávy. Musíme jen jít dál jako tým. Přijdou okruhy, na kterých bychom se mohli dostat k podobné příležitosti. Já chci být ten první, kdo z toho bude profitovat. Na jiných tratích se zas ocitneme zpátky ve středu pole, ale jsem rád, že tento víkend jsme bojovali s Mercedesem a Ferrari.“

Související zprávy

Diskuze