logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton ve vysílačce: Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala6. 5. 2025

O motivaci Lewise Hamiltona po posledním závodě nemusíme pochybovat. Pokud jeho frustrace něco dokazovala, pak to bylo jeho obrovské nadšení a touha dosáhnout pro Ferrari co nejlepšího výsledku, za což se neomlouvá.

Téměř každý víkend se diskutuje o strategii Ferrari. V tomto případě zejména pomalá reakce boxové zdi a pozdní pokyny ohledně směřování týmu, které zřejmě připravily Lewise Hamiltona o možnost zaútočit na Kimiho Antonelliho a získat pro tým další body.

Jistě, šesté místo rozhodně nemělo být cílem Scuderie, ale i pro něj byl sedminásobný šampion odhodlán udělat maximum. Jeho frustrace z toho, že nemohl využít měkčí pneumatiky, byla slyšet i z vysílačky. Zazněla obvinění směrem ke stratégům a inženýrům, že si ničí pneumatiky, že to není „dobrá týmová práce” a sarkastický vzkaz, aby si udělali přestávku na čaj na boxové zídce.

Lewis Hamilton nakonec zdůraznil, že jeho vzkazy byly jen „sarkasmem, ne hněvem”: „Bylo to všechno v mezích slušného chování, že? Nevím, co o tom napíšete, jestli jsem nebyl dostatečně zdvořilý nebo tak něco. Abych byl upřímný, nemám pocit, že bych byl neuctivý.”

„Jen jsem mluvil: No tak, lidi, já chci prostě vyhrát! Pořád mám v sobě tu vášeň. Pořád cítím, jak ten oheň vyplouvá na povrch. Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník. Nebudu se omlouvat za to, že to pořád chci. Vím, že všichni v našem týmu to chtějí také,” vysvětlil.

Frédéric Vasseur po závodě obhajoval strategii týmu a dokonce řekl, že podle něj Ferrari odvedlo dobrou práci. Přitom začíná stále více fanouškům připomínat Mattiu Binotta, který se během svého působení snažil odhlédnout od špatných věcí a poukazovat jen na ty dobré.

Zdravá kritika ve vlastních řadách nemusí být vždy na škodu. Lewis Hamilton to svému šéfovi řekl nějak tak. „Fred přišel ke mně do pokoje, tak jsem ho jednou rukou objal a řekl: Kámo, uklidni se, nebuď tak přecitlivělý.”

„Mohl jsem říct do rádia mnohem horší věci, než jaké jste mohli slyšet v minulosti u jiných jezdců,” vzpomněl na incidenty z ne tak dávné historie. „Částečně to byl sarkasmus. Musíte pochopit, že jsme v autě pod obrovským tlakem. V zápalu boje nebudou vaše vzkazy do rádia nejklidnější na světě.”

„Nebyl to ani vztek, nenadával jsem. Jen jsem říkal, ať se rozhodnete. Sedíte na židlích, máte všechny ty věci před sebou, rozhodněte se rychle. Tak jsem se k tomu stavěl. Jsme v panice a snažíme se udržet auto na trati,” dodal.

Související zprávy

Diskuze