Vasseur o týmové režii: Podle mě jsme odvedli dobrou práci

Nerozhodnost na boxové zídce zřejmě připravila Scuderii o lepší výsledek. Italská stáj se zdráhala sáhnout po týmové režii, když bylo jasné, že Lewis Hamilton je rychlejším jezdcem. Nakonec ideální čas na výměnu pozic promeškala, ale podle Frédérica Vasseura si stratégové počínali dobře.
Po zastávkách v boxech se Lewis Hamilton raketovým tempem dotáhl na Charlese Leclerce. Pomohla mu v tom i obrácená strategie, a proto byla pochopitelná jeho frustrace, že místo aby středně tvrdé gumy mohl naplno využít, se jen vozil za zadním křídlem svého kolegy. Stáj vyčítal, že rozhodovala velmi pomalu, i sarkastickým odkazem, aby si rovnou dali přestávku na čaj.
Nakonec ani jeden pilot Ferrari nebyl se strategií spokojen. Hamilton nemohl zaútočit na Kimiho Antonelliho, Leclerc měl zase respekt z Carlose Sainze, který číhal za nimi. Podle Frédérica Vasseura se tak na boxové zídce řešila těžká otázka.
„Máme nastavena nějaká obecná pravidla a postupujeme podle těchto pravidel,“ řekl po závodě Frédéric Vasseur. „Otázka je, zda pořadí nevyměnit, nebo jej vyměnit a pak vrátit, pokud se vám nepodaří předjet chlapíka před vámi.“
Hamiltonovi se to nepodařilo, protože to nejlepší z pneumatik si „minul“ za kolegou. „V této fázi závodu problém spočíval v tom pochopit, zda je auto vzadu rychlejší než auto vpředu, nebo je to jen způsobeno efektem DRS.“
„Po závodě jsme se o tom s Lewisem bavili a dokonale chápu jeho frustraci. Oni jsou šampioni a chtějí vyhrávat závody. My je žádáme, aby své kolegy pouštěli před sebe. To není snadné, nikdy to není snadné,“ uvědomuje si šéf týmu. „A já jsem neviděl, že by dnes takovou věc udělal jiný tým. Proto jsme si to vzali na zodpovědnost a udělali jsme to, protože taková je politika týmu. My v první řadě závodíme za Ferrari.“
Jak to tedy boxová zídka zvládla? „Pokud mám být upřímný, myslím si, že jako tým jsme odvedli dobrou práci. Opět bychom mohli argumentovat, že by bylo lepší to udělat o půl kola dříve nebo později. Když jste však na boxové zídce, musíte zjistit, zda je auto vzadu rychlejší než auto vpředu, nebo je to jen DRS. Není to jednoduché rozhodnutí. O dvě hodiny později se takové rozhodnutí vždy přijímá snáze.“
„Požádali jsme je o to a oni to udělali. Dokonale dokážu pochopit frustraci, když sedíte v autě. Měli jsme o tom debatu a všichni už byli mnohem více uvolnění,“ zdůraznil Vasseur.
Bývalý závodník Anthony Davidson během velké ceny mapoval také vysílačkovou komunikaci mezi týmem, Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem, když odhalil další kiks italské stáje, který vedl ke zvyšování frustrace Charlese Leclerc v kokpitu. Monačan totiž dostal avízo, že ho Lewis Hamilton pustí před sebe, ještě dříve, než závodní inženýr něco takového požádal Hamiltona.
Tak či onak, celá výměna trvala příliš dlouho. Podle Vasseura to byl ovšem jen dojem, který byl způsoben zpožděním vysílaček v přímém přenosu. „V první řadě musíme pochopit, že FOM manažuje toto zpoždění. Znamená to, že někdy jezdce o něco žádáme a vy to slyšíte živě až o půl nebo jedno kolo později. Takový případ se udál už v minulosti.“
„Pak máme tuny informací, o kterých diskutujeme v souvislosti s nastaveními a podobně. Není vždy jednoduché je požádat, aby to udělali v jedenácté nebo sedmnácté zatáčce,“ podotýká Vasseur. Některé informace mají zkrátka vyšší prioritu než jiné. „Vždy bychom se mohli bavit, že by bylo lepší to udělat o polovinu kola dříve nebo později, ale upřímně, svůj úkol jsme si splnili.“
- Štítky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur