logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton je překvapivě optimistický: Víme, proč jsme zpomalili, a čekáme na nápravu

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:44

Pohled na Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona byl po závodě jako noc a den. Zatímco Leclerc působil smutně a frustrovaně, jeho týmový kolega se usmíval a rozdával rozsáhlé odpovědi. Bylo to v prudkém protikladu nejen ve srovnání s Charlesem, ale také s ostatními týdny, kdy se buď sám bičoval, nebo šířil pesimismus. Tentokrát jsme viděli optimistického Lewise.

Důvodem nebyla ani tak skutečnost, že na Leclerca neztratil třicet vteřin jako v Džiddě, ale spíše to vypadalo, jako kdyby mělo Ferrari řešení na dosah ruky. Samozřejmě, z vnějšího pohledu to tak vůbec nepůsobí, ale Lewis přišel před mikrofon televize Sky usměvavý a pozitivně naladěný.

V mix zóně se britská Sky nachází úplně na konci a Hamilton přišel k redaktorce Rachel Brooksové úplně poslední. To znamená, že u stanoviště každé televize se zdržel hodnou chvíli a všem poskytl rozsáhlé odpovědi. Po osmém místě byste něco takového nečekali, ale po Lewisově frustraci, kterou jsme slyšeli ve vysílačce, nebylo ani stopy.

„V první řadě musím říct, že jsem si tento závod opravdu užil,“ řekl Hamilton se širokým úsměvem pro Sky. „Věděl jsem, že po startu z dvanáctého místa to bude náročné. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli, a zjevně nám chybí spousta tempa.“

„V posledních šesti závodech jsme ztratili část výkonnosti. Víme, kde jsme ji ztratili, a čekáme na nápravu, abychom rychlost získali zpět. Být na konci nejlepší desítky rozhodně není jednoduché pro celý tým,“ pokračoval Hamilton ve své rozsáhlé odpovědi.

Tomu závod v druhé polovině přišel naproti. Díky zastávce v boxech během fáze VSC získal zpět nemálo času, který ztratil zaseknutý za Estebanem Oconem. Po restartu se však ocitl opět zaseknutý, tentokrát za týmovým kolegou Charlesem Leclercem, a začala výměna, která nám bránila zadřímat během jinak nudné druhé poloviny závodu.

„Když jsem předjel Haas a přezul na středně tvrdé pneumatiky, byl jsem velmi optimistický. Auto zase ožilo a cítil jsem, že mám potenciál, abych doběhl kluky před sebou. Ztratil jsem však hodně času za Charlesem a v tu chvíli jsem si říkal: ‚No tak! Pojďme se rychle rozhodnout a neztrácejme čas.‘ Vím, že některým lidem se má slova nelíbila, ale pochopte moji frustraci. Jezdci říkají ve vysílačkách mnohem horší věci než já,“ řekl Hamilton nadále se širokým úsměvem a uvolněným výrazem ve tváři.

„Byl to v první řadě sarkasmus. V této chvíli nejsem ani trochu frustrovaný. Interně na tom zapracujeme, promluvíme si a budeme dál tlačit na pilu,“ dodal Lewis.

Je to klasická diskuse, která provází každou týmovou režii. Sedminásobný šampion říká, že chápe, proč tým nechce rozladit druhého pilota, ale jedním dechem dodává, že on se v Číně sám nabídl, aby přistoupili k týmové režii.

„V Mercedesu to bylo stejné, když tým nechtěl naštvat druhého pilota. V Číně jste mě viděli. Tehdy jsem přemýšlel jednoduše a říkal jsem si, že očividně zdržuji druhého jezdce. Jistě, osobně nechci ztratit pozici, ale když to znamená, že tým se může posunout výše, tak to rozhodně chci! Proto jsem se třeba v Číně rozhodl, že Charlesa nechám jít,“ vysvětlil Hamilton.

„Dnes jsem byl na odlišné strategii, měl jsem obuty mnohem rychlejší pneumatiky, Charles se zjevně trochu trápil a všem trvalo dlouho, než to pochopili. Pak už bylo pozdě. Prodiskutujeme to a je to pouze o tom, abychom si interně a bez emocí promluvili. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli, ale beztak mě to dnes bavilo,“ uzavřel Lewis na závěr svůj rozsáhlý rozhovor.

Související zprávy

Diskuze