Norris je „velmi spokojen“ i s druhým místem. Piastri obviňuje sebe, ne auto

Možná uznáme McLarenu, že nemají v čele takový výkonnostní náskok, jak nám to připadalo po předsezónních testech. Monopost MCL39 však rozhodně má na to, aby pravidelně obsazoval první řadu. Piloti však z nějakého důvodu nedokážou v rozhodující chvíli doručit výsledek. V tomto případě to platí nejen o Landovi Norrisovi, ale také o Oscaru Piastrim.
Max Verstappen získal v této sezóně třikrát pole position, Oscar Piastri dvakrát a Lando Norris pouze jednou. To zní přímo neuvěřitelně, když si uvědomíme, že McLaren je objektivně stále nejrychlejší monopost. Možná neměl v kvalifikaci velký náskok, možná byl na jedné úrovni s Red Bullem, ale určitě nebyl pomalejší.
Když Oscar Piastri zajel ve druhé části kvalifikace nový traťový rekord 1:26.269 s, katapultoval jím McLaren do pozice největšího favorita. Věřte či ne, tento čas je i v této chvíli nejrychlejší, jaký papájový monopost zajel v Miami. Lando Norris totiž v závěru Q3 dosáhl zcela identický čas 1:26.269 s. Pro srovnání, Max Verstappen se mezi Q2 a Q3 dokázal zlepšit o více než čtyři desetiny vteřiny.
Máme tedy všechny důvody tvrdit, že McLaren se v kvalifikaci ani nepřiblížil ke svému maximálnímu potenciálu. „Trochu jsem ztratil rytmus. Moje nejlepší kolo v kvalifikaci jsem zajel na začátku Q2,“ řekl po sobotě pro televizi Sky celkově čtvrtý Oscar Piastri, který vůbec poprvé v této sezóně odstartuje mimo nejlepší čtyřku.
„Myslím si, že auto bylo skvělé a zasloužilo si víc. Oba moje pokusy v Q3 byly dost rozhárané a toto je cena, kterou jsme za to zaplatili,“ dodal zklamaně australský závodník.
Ten bude mít před sebou nejen své soupeře v boji o titul – Maxe Verstappena a Landa Norrise –, ale i Kimiho Antonelliho, který může představovat zásadní překážku. Nezapomínejme, že letošní šampionát bude pravděpodobně o tom, kdo udělá nejméně chyb a každý víkend maximalizuje výsledek.
„Na čele to bude těsné. Viděli jsme, jak těsné to bylo v kvalifikaci. Bude těžké posunout se dopředu, ale na této trati to stále můžete dokázat. Ani s počasím to nevypadá jednoduše. Myslím si, že můžeme postoupit vpřed, ale bude to náročné,“ konstatoval Piastri.
Jeho týmový kolega Lando Norris to pojal mnohem spokojeněji a mnohem méně sebekriticky. I když se týmu krátce po kvalifikaci omlouval ve vysílačce, před mikrofony médií nasadil zcela odlišný tón. Mimo jiné jsme si nemohli nevšimnout, že při odpovědích novinářů je mnohem stručnější než v předchozích týdnech.
„Jsem velmi spokojen, myslím tím, velmi spokojen s konečným výsledkem,“ zdůraznil Norris na tiskovce po skončení kvalifikace. „Je škoda, když vám to nevyjde na pole position, to jediné je na tom frustrující, ale zkoušel jsem různé věci a s týmem jsme pracovali ve snaze pokročit. Proto jsem spokojen. Možná tam ještě docela nejsme, ale jsem spokojen s pokroky.“
S pozitivním přístupem pokračoval i před mikrofonem F1 TV. Zdálo se, že nulový progres mezi Q2 a Q3 není problém, stejně tak zjevná chyba v sedmnácté zatáčce. Norris působil dojmem, jako kdyby neměl na lepší než druhé místo, přitom je zřejmé, že McLaren na to měl, ale piloti nedoručili.
„Z auta jsem měl dobrý pocit a i já jsem se cítil dobře, zejména v Q3, kdy jsem se vůbec poprvé cítil být o něco rychlejší. Můžeme si odnést několik pozitiv. I když jsem nezajel perfektní kolo, všichni se trápili při snaze poskládat dohromady dokonalé kolo. Tato trať je jednoduchá, ale zároveň náročná. Jsem však spokojen s druhým místem. Je to dobrá pozice na startu a stále mám šanci v závodě, co je nejdůležitější,“ řekl Norris po kvalifikaci pro F1 TV.
„Max byl vždy dobrý v kvalifikaci, zatímco my jako tým jsme se většinou trápili. Nejsem si jistý, zda za to může nastavení, nebo je za tím něco jiného. Víme, že Red Bull jezdí s velkým množstvím přítlaku. Není divu, že s otevřeným DRS jsou konkurenceschopní, ale čeká nás dlouhý závod. Víme, že máme dobré tempo za každých podmínek,“ dodal Norris.