Hadjar si sype popel na hlavu. Chyby v posledním kole ho stály bod

Isack Hadjar je právem považován za jednu z komet nové formulové sezóny. Francouzský mladík je na nováčka přímo neuvěřitelně konzistentní. Možná by někdo řekl, že jeho surová rychlost není tak ohromující, ale konzistentnost výkonů ve zcela novém prostředí a na zcela neznámých tratích budí velký zájem. Pařížský mladík to potvrdil i v Miami.
Hadjar nechává Liama Lawsona daleko za sebou v oblaku prachu. I na něho zcela neznámém okruhu se pohyboval na hraně bodované desítky. Až na nezdařený víkend v Bahrajnu – tento okruh bílým monopostům obecně nesedl – a vypadnutí v zahřívacím kole v Austrálii se Isack pokaždé pohyboval na hraně nejlepší desítky.
V Číně postoupil do Q3 a závod skončil po příšerných strategických rozhodnutích týmu a diskvalifikacích soupeřů na jedenáctém místě, v Japonsku zabodoval osmým místem, v Saúdské Arábii získal bod za desáté místo a v Miami finišoval jedenáctý.
Hadjar přitom sváděl boj na dálku se svým bývalým kolegou Júkim Cunodou, který dostal pětisekundový trest za překročení rychlosti v boxech. V nájezdu do posledního kola se zdálo, že Isackovi se to povede, ale nakonec mu to se ztrátou asi jedné desetiny nevyšlo, což ho po závodě velmi zlobilo.
„Věděl jsem o tom a viděl jsem delta časy na volantu. Opravdu jsem na to tlačil, ale nestačilo to. V posledním kole jsem příliš chtěl a udělal jsem pár chyb. Jsem trochu zklamaný,“ konstatoval Hadjar po závodě pro F1 TV.
Francouzský mladík ale zároveň férově přiznal, že Racing Bulls v Miami neměl dostatečnou rychlost. Nejlepší desítka je dost nabitá a na Floridě si právo na body uzurpoval i velmi rychlý Williams. Júki Cunoda představoval jediné okénko pro vstup do nejlepší desítky, ale japonský závodník poslední bodík nakonec dokázal ubránit.
„Williams udělal velký krok vpřed. Stále si myslím, že odvádíme velmi dobrou práci, ale Williams byl v posledních několika závodech opravdu velmi dobrý. Řekl bych, že to souvisí i s charakterem okruhu. Možná se na evropských tratích vrátíme do formy, ale potřebujeme pokračovat v práci,“ konstatoval Hadjar.
Lawson s dalším hororovým víkendem
Naopak jeho týmovému kolegovi Liamovi Lawsonovi už zvoní na poplach. Novozélandský závodník se ani v Miami nedočkal prvního bodu v sezóně. Po sprintu ho nakrátko držel v rukou, ale za sestřelení Fernanda Alonsa musel očekávat trest, který nakonec přišel.
V neděli zase jeho naděje tlely krátce, když se v první zatáčce srazil s Jackem Doohanem, spadl na poslední místo a od té chvíle jen mohl doufat v zázrak. Na trati pokračoval do 36. kola, ale poté odstoupil v důsledku poškození monopostu.
„Opravdu nevím, co se tam stalo,“ řekl po závodě Lawson. „Měl jsem velmi dobrý odpich a uprostřed první zatáčky se mi otevřela mezera. Šel jsem do volného prostoru, ale pak jsem pocítil náraz zboku. Nevím, co se tam odehrálo a musím si prohlédnout opakované záběry. V každém případě, při nehodě byla zničena podlaha a museli jsme odstoupit.“
„Není to příjemný pocit. Od té chvíle víte, že vás čeká dlouhé odpoledne. Čekáte na déšť a párkrát skutečně kropilo, co vám vlije do žil drobnou naději. Auto však bylo poškozeno, takže by to beztak bylo náročné,“ dodal novozélandský závodník.