Verstappena připravily o výsledek pomalé zatáčky, Cunodu „inteligentní auto“

Red Bull přivezl do Miami menší balík vylepšení a tým pokračoval ve svém úsilí o optimalizaci monopostu RB21. Sprintová kvalifikace v Miami však týmu nevyšla podle představ. Júki Cunoda nezajel jeden pořádný čas a vypadl už v SQ1 a Max Verstappen odstartuje do sobotního sprintu ze čtvrtého místa.
Obhájce titulu opět podlehl oběma McLarenům a na trochu překvapivého držitele sprintové pole position Kimiho Antonelliho ztratil čtvrt vteřiny. To ukazuje, že Red Bull má stále co dělat, pokud se chce vrátit na pomyslné první místo výkonnostního žebříčku. Samozřejmě, páteční kvalifikaci musíme brát s určitou rezervou, protože to nejdůležitější přijde až v sobotu večer a poté v nedělním závodě.
„Myslím si, že v SQ3 jsme to zvládli docela dobře a pneumatiky se držely, ale, bohužel, už od prvního tréninku jsem se trápil s drobnou nedotáčivostí. Na této trati se spoustou pomalých zatáček vás to stojí poměrně dost času,“ řekl po skončení sprintové kvalifikace Max Verstappen.
„Při pohledu na první sektor s jeho rychlými zatáčkami asi můžete vidět, že jsme vcelku konkurenceschopní, ale když přejdeme do pomalých zatáček, tak nám chybí přilnavost. Čtvrté místo je však v pohodě. Samozřejmě, chci být výše, ale s našimi omezeními musíme zůstat realističtí a stále to bylo poměrně těsné,“ dodal holandský závodník.
Ten bude mít před sebou Kimiho Antonelliho a piloty McLarenu jako své dva největší soupeře v boji o titul. Sprintový víkend letí velmi rychle a nikdo ve skutečnosti neví, co si má slibovat od následujících dvou dnů. „Při sprintovém formátu se vám to velmi těžko hodnotí, protože vám chybí pořádná data a závodní simulace. Nevíte, co dělají ostatní. Pokud se mám spolehnout na svůj pocit, tak si myslím, že v tomto horku to bude náročné. Jak jsem řekl, známe naše omezení, takže nám nezbývá nic jiného, než se pokusit a vytěžit z toho co nejvíce,“ řekl Verstappen.
Max však stále mohl být spokojenější než jeho týmový kolega Júki Cunoda, který, podobně jako v Saúdské Arábii, opět přišel o důležitý čas na trati. V Džiddě přišel o celý závod po incidentu s Pierrem Gaslym, v Miami zase vypadl už v první části sprintové kvalifikace, čímž přišel o pár důležitých kol zcela na hraně v monopostu, jehož charakteristiky stále jen poznává.
„V prvním pokusu se mi do cesty postavilo jedno inteligentní auto, které vyjelo z boxů a vjelo přímo mně do cesty, čímž přerušilo můj pokus,“ prohlásil Cunoda s dávkou ironie. „Hodně monopostů se mi během kvalifikace pletlo do cesty. Pokud mám být upřímný, tak to je všechno, co k tomu můžu říct.“
„Je pravda, že jsem probrzdil v poslední zatáčce, ale v podstatě od první zatáčky bylo moje kolo zmařeno kvůli autu na výjezdu z boxů. Nebyl jsem schopen odjet jeden pořádný pokus,“ dodal Júki.
Japonský závodník tak nezajel v podstatě ani jedno pořádné kolo, protože první pokus mu zmařil provoz, druhý ani nezačal. Red Bull se dopustil provozní chyby a nenechal si dostatečnou časovou rezervu. Viděli jsme, že Júki byl na trati za Maxem Verstappenem, který se pořádně nedokázal vyhnout ani Lancovi Strollovi, pak zvolil velmi široký průjezd poslední zatáčkou.
Druhý pilot Red Bullu se tak ocitl zaseknutý za ním ve vláčku, ve kterém zůstali uvězněni i Jack Doohan a Oliver Bearman, kteří rovněž nestihli začít své poslední pokusy a se sprintovou kvalifikací se předčasně rozloučili.
„Uvědomoval jsem si, že to bude těsné, ale nemohl jsem s tím nic dělat. Co se dalo udělat? Máte před sebou auto a komunikace byla dost chabá. Obecně lze říci, že jsem ani neodjel pořádnou kvalifikaci,“ dodal zklamaně Cunoda.