Hamilton se koncentruje na auto, ne na kritiky

Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari připomínal pohádku, která se však velmi rychle změnila na drama. Výsledky sedminásobného šampiona neodpovídají velkolepému přivítání v Maranelle, které jsme mohli sledovat v lednu, což se neobešlo bez kritiky. Hamilton se však jí nenechá rozhodit.
Až na vítězství v čínském sprintu má tato sezóna z pohledu Lewise Hamiltona málo světlých momentů. Pilot Ferrari už otevřeně přiznává, že éra monopostů s přísavným efektem je z jeho pohledu nejhorší, jakou zažil během svého působení ve Formuli 1.
I proto se spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona. Ralf Schumacher se například nechal slyšet, že podle něj se Hamilton „nedožije“ konce svého kontraktu ve Ferrari a potenciálně odejde už sám. Německý komentátor však rozhodně není jediný, kdo pochybuje o tom, zda je Hamilton na správném místě.
„Okamžitě to vypouštím z hlavy. Opravdu na to vůbec nemyslím,“ prozradil Lewis Hamilton na čtvrteční tiskové konferenci, na které se ho novináři ptali na to, jak se vyrovnává s kritikou. „Snažím se nekoncentrovat na názory lidí, kteří nepřinášejí žádná odhalení v souvislosti s tím, co se ve skutečnosti děje, názory lidí, kteří nikdy nebyli v mé pozici. Takže ano, jen pokračuji se skloněnou hlavou a nadále se snažím užívat si práci s těmito lidmi.“
Nejlepší odpovědí na kritiku bude povedený víkend v Miami. Ferrari si však na Floridu nepřineslo žádná vylepšení a navíc máme před sebou sprintový víkend, takže času na přípravu a ladění nastavení bude ještě méně.
„Nemám ponětí,“ zareagoval na otázku, co můžeme od něj a od Ferrari očekávat v Miami. „Odvedeme své maximum. Na tento víkend však nemáme žádná vylepšení ani nic, ale nadále se budeme snažit optimalizovat auto. Charles na posledním závodě odvedl fantastickou práci a ukázal, co toto auto v závodě dokáže. Cílem je napodobit to.“
Od Džiddy už inženýři vyzkoušeli všechno možné. „Přešli jsme toho hodně. Máme za sebou povedené jízdy na simulátoru a některé věci jsme upravili. Uvidíme, jak to bude tento víkend fungovat.“
„Když jsem se připojil k Mercedesu, prvních šest měsíců bylo náročných,“ vrátil se v čase do roku 2013. „Snažil jsem se synchronizovat s novými lidmi. Nyní pracuji s inženýry, kteří byli zvyklí nastavovat auto na jiného pilota a jiný jezdecký styl. Já jsem zas zvyklý jezdit s jiným monopostem, který vyžadoval jiný styl jízdy. Je to kombinace různých věcí.“
Bude toto přechodné období také trvat šest měsíců? „Opravdu nevím. Pracujeme naplno, abychom ho zkrátili, ale mohlo by být i déle, kdo ví?“