Hamiltonovi škodí jeho technika brzdění. Dělo se to už v Mercedesu, tvrdí Alex Brundle

Po dlouhých letech sbírání vítězných a mistrovských trofejí přišel půst. Monoposty současné generace zkrátka Lewisu Hamiltonovi nesedly — s problémy bojoval v Mercedesu a něco podobného ho trápí i ve Ferrari, vysvětluje formulový expert Alex Brundle.
Syn bývalého závodníka F1 Martina Brundla se také stal závodníkem, ale v současnosti působí jako odborník ve štábu Formule 1, kde nabízí své analýzy v technické oblasti. Při jízdě Lewise Hamiltona si všiml něčeho, co mu brání dostat z monopostů s přísavným efektem maximum a také vysvětlil, co vlastně sedminásobný šampion myslel slovy, že potřebuje „transplantaci mozku“.
„Mluvil o tom, že auto je třeba dostat blíže k němu. Mluvil však i o tom, že i on se musí přiblížit k autu,“ pustil se do vysvětlování Alex Brundle v podcastu F1 Nation. „Já se na Lewisova data dívám každý víkend a tenhle rys je stále stejný.“
„Když vchází do rychlých zatáček, na brzdový pedál vyvine o trochu větší tlak než Charles Leclerc. Na grafu si můžete přímo pospojovat křivky rychlosti, otáčení volantu a i brzda se perfektně shoduje až na drobný pohyb. Ferrari tím však všude rozhodí. Leclerc je na brzdách na milimetr přesný,“ porovnává dva jezdce Ferrari.
Hamiltonovi tento na první pohled nepodstatný rozdíl pomáhal porážet týmové kolegy v minulosti. V současných monopostech je však nejdůležitější přísavný efekt využít na maximum a takříkajíc „nerozházet auto“ v nájezdu do zatáčky.
„Víme, že Lewis měl problém se stejnou věcí i v Mercedesu. Viděl jsem ta data,“ prozradil Brundle a ptá se: „Dokáže sám sebe přeučit jezdeckou techniku, se kterou pracoval celý život, aby se trochu přiblížil svému autu? To zjistíme.“
Jiným pilotům se daří rychleji adaptovat na nové prostředí a nové monoposty, což však může souviset právě s tím, že je netrestá vlastní jezdecký styl. „Podívejte se na Carlose Sainze ve Williamsu. On se docela sžil s jejich stylem práce. Lewis je ve Ferrari stále trochu pozadu, takže uvažujete, jestli to jednou bude možné.“
Staré zvyky vymírají jen velmi těžko — bez zmíněné transplantace mozku. „Jezdit s takovým rysem v autě je zabiják, zvláště pokud jste za jiným monopostem. Hledáte totiž extra čas, ale ono vás to potrestá. Je to horší a horší,“ dodal Brundle v souvislosti s tím, jak se Hamilton pokouší najít čas k dobru při brzdění.
V roce 2026 však Formuli 1 čekají zcela nové monoposty. Lewis Hamilton proto bude doufat, že vlastní jezdecký styl už mu nebude házet polena pod nohy.
- Štítky
- Ferrari
- Lewis Hamilton