logo F1zpravy.czF1online.sk

Antonelli využívá i Bottasovy rady: Nikdy neodmítnu žádnou pomoc, říká

Andrea Kimi Antonelli
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:39

Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 na vlně velkých očekávání, ale také velké podpory ze strany Mercedesu. Toto Wolff je ochoten bagatelizovat a zlehčovat jakékoli chyby a stoprocentně podpořit italského mladíka. Šéf stáje mu dokonce přivedl Valtteriho Bottase, který je v této sezóně rezervním pilotem Mercedesu, ale zároveň něco jako Antonelliho mentor. Ten s hrdostí říká, že s radostí přijme jakoukoli radu.

Pro osmnáctiletého chlapce s minimem zkušeností je přítomnost ostříleného borce velmi důležitá. Valtteri Bottas odjel ve Formuli 1 téměř 250 velkých cen a v současnosti není jen rezervním pilotem Mercedesu, který se účastní každé velké ceny, ale také jakýmsi mentorem pro italského mladíka, který ochotně přiznal, že využívá zkušeností svého kolegy.

„Nikdy bych neodmítl a nikdy nebudu ignorovat žádnou radu,“ řekl Antonelli novinářům. „Jsem jen mladý kluk, který vstoupil do světa Formule 1. Musím se ještě hodně učit. Valtteri má obrovské množství zkušeností, takže nemám důvod, proč bych neposlouchal jeho rady. Snažím se je přijmout a přenést přímo na trať. Velmi mi to pomáhá.“

Italský mladík zmínil také jeden konkrétní příklad z Velké ceny Japonska. Na tomto okruhu hrála klíčovou roli kvalifikace a s ní zejména příprava pneumatik. Kombinace hladkého povrchu a rychlých zatáček připravila výzvu hlavně mladým závodníkům.

Řada odborníků poukázala na práci Maxe Verstappena, kterému ideálně zahřáté pneumatiky pomohly k pole position. I technický ředitel Mercedesu James Allison po skončení víkendu přiznal, že měli více sledovat práci nizozemského šampiona. Rady zkušenějšího pomohly i Antonellimu.

„V Suzuce jsem měl velké problémy se zahřátím pneumatik,“ přiznal italský mladík. „Právě s tím mi velmi pomohl a vysvětlil mi, co je nejlepší udělat při přípravě gum, abych z nich dokázal vytěžit maximum.“

„Není to ani tak o jízdě samotné, ale spíše o drobných detailech, které se na trati dokáží postarat o velký rozdíl,“ dodal Antonelli.

Související zprávy

Diskuze