Russellovi úplně odešly pneumatiky: Přehřívaly se, puchýřovaly a odpadly

Mezi Red Bullem, Ferrari a Mercedesem se situace vyvíjí podle přísloví „každý chvilku tahá pilku“. Monopost W16 v této sezóně nejednou působil jako druhý nejrychlejší po McLarenu, což potvrzoval i George Russell svými výsledky, ale v nedělním závodě v Džiddě byl jednoznačně až čtvrtý nejrychlejší. Britský závodník po jejim skončení bezradně konstatoval, že mu naprosto odešly pneumatiky.
V anglickém motoristickém žargonu existuje fráze, která výstižně popisuje situaci, kdy pneumatiky přijdou o veškerou životnost, nedodávají přilnavost a časy se jen propadají. Říkají tomu „fall off the cliff“, což doslova znamená „spadnout z útesu“. Přesně takto popsal po závodě stav svých pneumatik George Russell.
Chcete-li vědět, jak na tom byl, tak v závěru závodu jezdil pravidelně o více než vteřinu pomalejší časy než Charles Leclerc. George tak měl jasno v tom, co je příčinou jeho velké ztráty na nejlepší. „Jediné vysvětlení jsou pneumatiky, které se nám strašně přehřívaly,“ konstatoval po závodě Russell.
„Na začátku druhého stintu jsem se snažil udržet Maxe, ale věděl jsem, že to nedokážu. Ke konci závodu mi gumy docela odešly. V posledních patnácti kolech jsem ztrácel vteřinu na kolo. Celkově nám však chybělo tempo a myslím si, že i kdybych více manažoval gumy, beztak bych skončil na pátém místě,“ pokračoval britský závodník.
„Víme, že v současnosti je to trochu slabina našeho monopostu. Páté místo po nevydařeném dni bereme, ale pokusíme se to rychle napravit,“ dodal Russell.
Zatímco Ferrari předvedlo v neděli téměř bezvadnou práci s „černým zlatem“, v Mercedesu se to projevilo jako jedna ze slabin monopostu W16. Russell a jeho týmový kolega Kimi Antonelli zamířili do boxů mezi prvními, což jejich situaci v závěru závodu ještě ztížilo.
„Z nějakého důvodu zahříváme pneumatiky více než naši soupeři. Dostanete se až do bodu, kdy jsou z vašich gum balóny. Měli jsme puchýře na předních pneumatikách, puchýře na zadních a pak jsem najednou neměl žádnou přilnavost,“ konstatoval momentálně čtvrtý muž šampionátu.
„Musíme pochopit, proč jsme na tom v Bahrajnu byli tak dobře, protože i tamní trať je citlivá na přehřívání pneumatik, i když to bylo velmi odlišné přehřívání než tady v Džiddě. Před dnešním závodem jsme si dělali možná ještě větší naděje než v Bahrajnu, ale skončilo to přesně opačně. Musíme to pochopit,“ dodal Russell.