Russella mrzí, že v Q3 měl jen jeden pokus: V přípravném kole jsem byl konzervativní

George Russell také v kvalifikaci na VC Saúdské Arábie potvrdil, že v této sezóně dokáže posbírat vše, co McLaren nechá za sebou. V tomto případě to byla třetí příčka za Maxem Verstappenem a Oscarem Piastrim. Teoreticky mohl skončit i výše, ale k tomu by potřeboval dva pokusy, které na rozdíl od soupeřů vpředu neměl k dispozici.
Oscar Piastri jako jediný stihl dokončit svůj měřený pokus ještě před červenou vlajkou, kterou způsobil Lando Norris. V Red Bullu vsadili na jinou strategii a Maxe Verstappena vyslali na trať po červené vlajce na dvě měřená kola. Obě zvládl bravurně a vybojoval si pole position.
George Russell však měl jen jeden jediný pokus. Mercedes proto mohl skončit ještě blíže. „Mám trochu smíšené pocity. Ve svém výjezdovém kole jsem k pneumatikám přistoupil dost konzervativně, protože to bylo moje jediné kolo. Neměl jsem v záloze žádné jiné kolo. Říkal jsem si, že pokud v první zatáčce udělám drobnou chybu nebo probrzdím, tak budu desátý.“
„V posledním kole v Q3 obyčejně jedete absolutně naplno. Pomyslel jsem si proto, že pneumatiky musím mít o trochu víc zahřáté, abych měl jistotu, že v první zatáčce neudělám žádnou chybu. To mě však v posledním sektoru stálo jeden a půl desetiny na můj nejlepší čas,“ konstatoval britský jezdec. „Odhlédnuc od toho jsem měl skvělé kolo. Je to tady vzrušující a kdekoliv můžete udělat chybu. Třetí místo je však lepší výsledek, než v co jsme mohli doufat.“
V neděli uvidíme v čele až čtyřsouboj Red Bullu, McLarenu, Mercedesu a Ferrari. Russell se pokusí získat nějakou pozici k dobru už po zhasnutí červených světel, ale pokud se mu to nepodaří, bude zřejmě držet palce Maxi Verstappenovi. Má totiž obavy, jak bude vypadat nedělní velká cena, pokud se Piastri odtrhne od zbytku balíku.
Russell však upozornil, že tvrdé pneumatiky představují neznámou proměnnou podobně jako v Bahrajnu. „Tento víkend se zatím nikdo nechytil tvrdých pneumatik. Nikdo neví, jestli tvrdá směs povede k jasné jednozastávkové strategii, nebo půjdeme na dva pitstopy. Loňské mediumky jsou letošní tvrdé pneumatiky, takže jsme se posunuli o jeden stupeň k měkčím gumám. Mediumky nevypadaly moc dobře v závodním tempu — degradace byla vysoká.“
„Pokud se Oscar dostane do čela, myslím si, že zmizí v dálce. Pokud se na čele udrží Max, myslím si, že nás čekají zajímavé závody. Můžeme být docela jistí, že Lando odstartuje na tvrdé směsi a natáhne první stint. Dobře načasovaný safety car by mu mohl zahrát do karet. Pravda je však taková, že netuším,“ vrátil se k původní otázce o tvrdých pneumatikách. „Já se pokusím být konzistentní a s cílem skončit na pódiu. Pokud budeme mít šanci pokusit se o odvážný undercut nebo natáhnout stint, pokusíme se jí chopit.“