Russell o své budoucnosti: Nemám nejmenší stres ani obavy

George Russell měl v Bahrajnu vynikající víkend a Max Verstappen naopak velmi nezdařený. Nizozemský závodník udělal všechno správně, jen jeho Red Bull ho poslouchá méně. Proto se okamžitě objevily spekulace o odchodu čtyřnásobného šampiona. Jednou z potenciálních destinací je Mercedes, kde se George Russell momentálně pokouší získat novou smlouvu.
Spekulace, které se vynořily po víkendu v Bahrajnu, se netýkaly jen Verstappena, ale také britského závodníka. Ten se podle portálu Motorsport.com má blížit k podpisu nové dvouleté smlouvy s ročním příjmem 30 milionů dolarů.
I když některé další zdroje tuto zprávu později popřely, faktem zůstává, že George Russella čeká dříve či později podpis nového kontraktu. Toto Wolff začátkem roku řekl, že si počkají na pozdější fázi sezóny. Jak to tedy je? To se pokusil vysvětlit novinářům v Bahrajnu samotný britský závodník.
„Budu závodit za Mercedes tento víkend a budu závodit za Mercedes i příští víkend,“ řekl George Russell zvědavým novinářům. „Řekl bych, že některé z těch zpráv měly poměrně blízko ke skutečnosti. Na konci dne však platí, že o nové smlouvě jsme nikdy nediskutovali dříve než v květnu nebo červnu.“
Ten zároveň projevil nulové obavy o svoji budoucnost. Při jeho současných výkonech je to pochopitelné. Více by nás zajímalo, jestli ta budoucnost patří Mercedesu, nebo některému z konkurenčních týmů. „Pokud jde o mě, nemám sebemenší stres ani obavy,“ prohlásil Russell.
„Myslím si, že když přijde na téma smluv, všichni jsou zvědaví, ale prostým faktem je, že vykopli i jezdce s platnými kontrakty, pokud se jim nedařilo. Pro pilota je výměnným prostředkem výkonnost. Pokud podáváte kvalitní výkony, vše je v pořádku. Těším se na tento víkend, budu závodit a budoucnost se o sebe postará sama,“ řekl pilot Mercedesu.
Ten poukázal na zajímavý fakt. Platná smlouva v současné Formuli 1 skutečně nic neznamená. V mnoha dalších sportech je považována za téměř posvátné pouto mezi sportovcem a klubem, ale ve Formuli 1 jsou kontrakty mnohem komplikovanější. Úplně běžně se stává, že vykopnou jezdce s platným kontraktem, nebo se dohodne s jiným týmem navzdory platné smlouvě.
Po příklady nemusíme chodit daleko. Max Verstappen je momentálně středobodem přestupních spekulací, přestože má platný kontrakt až do roku 2028. Daniela Ricciarda i Sergia Péreze vyhodili jejich týmy navzdory platným kontraktům. Nejednoho z nás přitom napadlo, jakou relevanci měly nové smlouvy Oscara Piastriho a Landa Norrise v McLarenu, které podepsali dva roky před vypršením těch starých.
„Za abnormálnější považuji, že mnoho jezdců má dlouhodobé smlouvy, ale každý má v té své nějaké výstupní klauzule a všichni mají výkonnostní klauzule. I když má pilot tříletý kontrakt, ve skutečnosti to nic neznamená, pokud v něm má výstupní klauzule, nebo tým výkonnostní klauzule,“ řekl Russell.
„Jak jsem řekl, i když máte platný kontrakt, tým najde způsob, jak se vás zbavit, pokud si přeje váš odchod. Takhle náš sport funguje a má fungovat, protože patříme k dvaceti nejlepším jezdcům na světě. Toto je nemilosrdný byznys a nikdo se s vámi nehraje. Vy se můžete soustředit jen na jízdu,“ dodal pilot Mercedesu.