Villeneuve: Russell může útočit na titul, ale potřebuje Antonelliho pomoc

George Russell odstartoval sezónu 2025 mimořádně konzistentně. Ze čtyř velkých cen má až tři pódiové trofeje a na lídra průběžného pořadí ztrácí jen čtrnáct bodů. Jeho sen o útoku na titul tak podle Jacquese Villeneuva žije, ale bude potřebovat pomoc druhé strany garáže – i když ne nutně přímo na trati.
V Japonsku si pódiové příčky rozdělili Max Verstappen a dvojice McLarenů, ale na ostatních akcích si cestu mezi elitní trojku vždy našel i George Russell. Po třech problematických letech se zdá, že Mercedes konečně našel manuál ke svému monopostu.
V konečném důsledku by to mohlo vyústit až v Russellův útok na mistrovský titul, míní Jacques Villeneuve. „Ano, protože zatím byli dost nenápadní, ale ve skutečnosti mají více bodů, než bychom čekali. Když se podíváme na výsledky, říkáme si, wow, oni mají spoustu bodů! Dokonce i jako tým jsou vždy vpředu, vždy jsou konkurenceschopní. Odvádějí opravdu dobrou práci,“ chválí stříbrné šípy.
George Russell ale bude potřebovat i pomoc svého týmového kolegy. Na jedné straně tím, že ostatním alespoň občas vezme body, na druhé straně doma v továrně. Jak by totiž řekl Lewis Hamilton, tohle je maraton, a ne sprint. Součástí tohoto maratonu je také velký opěrný tým v továrně, který pracuje na balíčcích vylepšení.
„Je však Antonelli připraven pomoci jim s vývojem auta?“ ptá se Villeneuve. „To je ta podstatná otázka. Je mladý a nemá zkušenosti. Jezdí OK a posbíral mnoho bodů. Proč se však McLaren stal tak konkurenceschopný? Protože auto vyvíjeli dva jezdci.“
Všechno se dozvíme v nejbližších měsících. Dobrou zprávou je, že Mercedes má už od začátku sezóny monopost, se kterým dokáže sbírat pódia. Oproti posledním rokům je to velký posun. „Loni to bylo hop nebo trop. Buď byli skvělí, nebo byli hrozní. Měli maličké operační okno, pravděpodobně to bylo způsobeno aerodynamickým balancem nebo něčím jiným v autě. Někdy jste na nich viděli, že nevědí, proč trefili správná nastavení, nebo proč je zase netrefili.“
„Teď je auto o něco méně citlivé, takže funguje takříkajíc vždy. Jezdcům to umožňuje pracovat na nastaveních a postupně je vylepšovat,“ zhodnotil mistr světa z roku 1997.