Sainz odvolal svou žádost o trest pro Cunodu: Byl to závodní incident

Carlos Sainz měl v Bahrajnu našlápnuto ke svému nejlepšímu výsledku v barvách týmu Williams. Španělský závodník dělá viditelné pokroky a bylo cítit, že na tomto okruhu absolvoval předsezónní testy. V samotném závodě to však trochu přehnal se svou snahou.
Sainz se po restartu zapletl do incidentu s pilotem Mercedesu Kimim Antonellim, čímž negativně ovlivnil jeho závod. Jezdec Williamsu dostal za incident desetisekundovou penalizaci, ale v té době už měl v podstatě po závodě, nikoli pro trest nebo postupný sesun pořadím, ale pro značné poškození monopostu, které utrpěl v souboji s Júkim Cunodou.
Bylo to dost nešťastné. Carlos v úvodu závodu sváděl tvrdé souboje na hraně středu pole, do kterých se výrazně zapojili i piloti Red Bullu. Jezdec Williamsu zaútočil na japonského závodníka do první zatáčky, ale ten si připravil výjezd a pokoušel se o protiútok. Mezi první a druhou zatáčkou však dostal přetáčivý smyk a zadní částí monopostu trefil bočnici soupeře. Právě z tohoto souboje pocházely trosky, které vedly k následnému safety caru.
Sainz v pozdější fázi závodu žádal trest pro Cunodu, protože mu zničil závod. Inženýr ho však informoval, že komisaři situaci prozkoumali a rozpažili ruce. Když si Carlos po závodě podíval opakované záběry, s tímto závěrem se nakonec ztotožnil.
„V souboji se mnou ztratil kontrolu nad autem, a to mě připravilo o závod,“ konstatoval Sainz. „Když se však podívám na palubní záběry, je to trochu závodní incident. Neměl kontrolu nad monopostem, což mě stálo závod, ale kdybych byl na Júkiho místě a ztratil kontrolu uprostřed souboje, dokázal bych to pochopit. Je to tvrdé a zaplatil jsem za to, ale prostě jsem si zvolil nesprávnou stranu mince.“
To však už neplatilo o jeho souboji s Antonellim. Carlos měl v té době díru v bočnici a už byl v podstatě mimo hru. Snažil se však bojovat a stáhl s sebou i naděje mladíka Mercedesu. „Byl to souboj ve vypjatém okamžiku po restartu, na studených pneumatikách a bez přilnavosti. Probrzdil jsem a byl jsem trochu široký,“ vysvětlil Sainz. „Rozhodl jsem se, že pustím Alexe jako mého týmového kolegu. Dostal jsem desetisekundový trest, ale v té době jsem už věděl, že odstoupím ze závodu.“
Španělský závodník si z bahrajnského víkendu odnesl i pozitiva. Měl úspěšnou kvalifikaci a v úvodní fázi závodu bojoval v nejlepší desítce. S konečným výsledkem nemůže být spokojen, ale s postupným progresem určitě ano.
„Měl jsem dobrou kvalifikaci a dobrý start. Ne poprvé jsem s tímto autem mohl útočit v prvním kole. I tempo bylo slušné. Alpine byl na nás tento víkend přirychlý. Máte-li čtyři nejrychlejší týmy a k tomu Alpine, nejlepší desítka je plně obsazena. Já jsem se nacházel kolem desátého místa a bojoval jsem jako o život,“ řekl Sainz.
„Nebyli jsme dost rychlí. Musíme se hodně učit, ale jsme na správné cestě. Musíme lépe poskládat naše víkendy a také trochu zrychlit auto, protože Gasly a Doohan nebyli tento víkend po rychlostní stránce v naší lize,“ dodal španělský závodník.
- Štítky
- Carlos Sainz
- Williams