logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell musí před komisaře. Stiskl jsem vysílačku a aktivovalo se DRS, brání se

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala13. 4. 2025

George Russell s obrovským množstvím problémů se svým monopostem hrdinně dovezl Mercedes na druhou příčku a odrazil útoky Landa Norrise. Jeho boj však ještě neskončil. Nejprve se bude muset obhájit před komisaři za to, že neoprávněně aktivoval systém DRS.

Transpondér na autě George Russella nám komplikoval sledování nedělního závodu. Britského jezdce snímal jen měřič na cílové čáře, a tak jsme neznali přesné rozestupy mezi ním a jezdci kolem. V live timingu a v grafice přímého přenosu se neustále propadával na poslední místo.

Tyto problémy s měřením času znamenaly, že najednou nefungoval automatický systém na vyhodnocování toho, zda pilot smí aktivovat DRS. Namísto toho mu musel inženýr vše říkat a on ho musel aktivovat manuálně. To však nebyl jediný problém s volantem, který ho trápil.

Během závodu se mu na chvíli vypnul displej a dokonce nechtěně aktivovalo DRS. „Měli jsme různé problémy a vyřadili jsme DRS,“ prozradil po závodě George Russell. „V jednom kole jsem stiskl tlačítko na vysílačku a otevřelo se DRS.“

„Proto jsem ho okamžitě zavřel, ubral jsem plyn a nic jsem nezískal. Ztratil jsem víc, než jsem získal. Bylo aktivováno jen na zlomek vteřiny, takže vidíme, jaké jsme měli problémy,“ poznamenal pilot Mercedesu.

Pokud by ho komisaři potrestali, o pódium by přišel a spadl by na čtvrté místo nejen za Landa Norrise, ale i Charlese Leclerca. Ovšem ani Frédéric Vasseur neočekává, že by přišel takový trest a konstatoval, že ani nic nezískal.

Závěr velké ceny musel zvládnout bez údajů na volantu, ale o cenné desetiny jej obíraly i problémy s brzdami. Nakonec byl velmi šťastný, že nedělní program skončil. „Pokud mám říct pravdu, asi 9,5,“ rozesmál se Russell, když měl svou radost z konce závodu oznámkovat na stupnici od 1 do 10.

„Byl to velmi těžký závod a v posledních dvanácti kolech jsme měli řadu problémů. Selhal nám systém brake-by-wire,“ vysvětloval. „Když jsem zatlačil na brzdový pedál, klesl až na podlahu. Musel jsem některé věci restartovat, aby se vrátil, pak zase selhal. Deset kol za sebou jsem před zatáčkou nevěděl, jestli brzdový pedál bude pevný nebo měkký. Dost to uškodilo našemu závodu, ale dostat se na druhé místo je mega.“

Výslech George Russella a Mercedesu začal v 19:45.

Související zprávy

Diskuze