Antonelli a Russell se shodují: McLaren je největší favorit

Mercedes se v pátek na bahrajnském okruhu Sachír ucházel o pozici konstruktérské dvojky. Nakonec se mu to těsně podařilo, ale má to jednu nepříjemnou skvrnu: McLaren jezdí daleko před všemi ostatními. Stejně to vidí Kimi Antonelli a jeho zkušenější kolega George Russell.
Russell s Antonellim určitě mohou najít extra čas k dobru vzhledem k tomu, že ani jeden z nich nezasáhl do prvního tréninku. Russella v kokpitu nahradil Frederik Vesti, který mu ušetřil měkké pneumatiky na druhý trénink, a Antonelli strávil téměř celých 60 minut sledováním mechaniků, jak se snažili zprovoznit jeho auto.
„První trénink byl dost krátký. Bohužel na autě jsem měl problémy s mezichladičem, takže jsem musel zastavit a po zbytek programu jsem nemohl jezdit. Byla to škoda. Nechcete plýtvat koly, ale druhý trénink byl docela pozitivní,“ povzdechl si Kimi Antonelli po pátku.
Ve druhém tréninku se mu podařilo získat páté místo se ztrátou sedmi desetin. Jeho manko mohlo být i menší. „Během jízdy na jedno kolo jsem se cítil dost dobře, i když jsem v prvním sektoru udělal velkou chybu. Celkově jsem měl v autě dobrý pocit. Dlouhý stint byl náročný. Ocitli jsme se ve zcela jiné situaci než na testech. Musel jsem se tomu přizpůsobit, ale i přes problémy v prvním tréninku tento den vnímám pozitivně.“
Antonelli se do Bahrajnu velmi těšil a zatím je s víkendem spokojen i přes promarněný první trénink. „Určitě mi pomohlo, že znám okruh. V Suzuce by to asi nebyla taková pohoda. Ve druhém tréninku jsem v autě okamžitě cítil sebevědomí a přestože trať je zcela jiná, byl jsem sebevědomý a mohl jsem zatlačit.“
Otázka zní, k jakému výsledku to bude stačit. V Mercedesu nepochybují o tom, kdo má největší šanci získat pole position. „Zdá se, že McLaren je stále mnohem větším favoritem, ale v zítřejší kvalifikaci bude možné dostat se do první pětky. Určitě dokážeme zabojovat s Red Bullem a s Ferrari. S McLarenem to bude náročnější, ale počkejme si na kvalifikaci.“
George Russell měl na aktuální rozložení sil stejný názor jako jeho kolega Kimi Antonelli. Nemyslí si také, že by se ztráta pěti desetin vteřiny na Oscara Piastriho dala tak snadno smazat.
„Očekávali jsme, že McLaren zde bude mít velký náskok, což jsme dnes také viděli,“ konstatoval George Russell a připomněl, kde je McLaren nejsilnější. „Jsou daleko vpředu v druhém sektoru, kde se pneumatiky přehřívají. Víme, že nás čeká práce. Jsme v pozici zabojovat o nejlepší příčky za těmi nejlepšími.“
Jen pro srovnání: Nejrychlejší druhý sektor v podání Oscara Piastriho měl hodnotu 38,894 sekundy a nejrychlejší druhý sektor z řad konkurence — Lewise Hamiltona — byl o celých 259 tisícin pomalejší.
„Bylo to docela solidní. Ferrari mělo rozjeté docela slušné kolo a já jsem měl k ničemu poslední sektor, ale mezi námi, Ferrari a Maxem to asi bude těsné,“ předpovídá Russell. „Jeden však nikdy neví. Cítím, že na rozdíl od posledních tří závodů na těchto nebude nejdůležitější kvalifikace. Bude to o závodním tempu a degradaci pneumatik. Samozřejmě, že se pokusíme mít dobrou kvalifikaci, ale rozhodovat se bude v závodě.“