logo F1zpravy.czF1online.sk

Rádi bychom s tímto vozem jezdili níže, povzdechl si Vasseur

Frédéric Vasseur
© DPPI/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 4. 2025

Dobrý začátek sezóny v podání Ferrari je vzácnost. Pokud si dobře vzpomínáme, týmu se podařil start ročníku v letech 2022, ale také v letech 2018 a 2017, jinak jsou úvody spíše slabinou italské stáje. Potvrdilo se to i v této sezóně. Podle Frédérica Vasseura to ale neznamená, že to tým zabalí.

Po dvojité diskvalifikaci a neúspěchu v Austrálii má Scuderia momentálně na kontě 35 bodů. Charles Leclerc jich získal 20, což je více než jeho týmový kolega Lewis Hamilton, ale faktem je, že více bodů měl po prvních třech velkých cenách i na začátku hororové sezóny 2020.

Není to způsob, jakým by Ferrari chtělo zahájit ročník 2025, ale podle slov zástupců týmu se v Maranellu nevzdávají. „Už jsem na to zvyklý, protože stejně jsme začali v posledních dvou letech,“ povzdechl si s ironickým úsměvem boss stáje Frédéric Vasseur. „Není to ideální a raději bych vyhrál hned první závod, ale nepotřebujeme změnit náš přístup z minulé sezóny, protože z pohledu tempa jsme na tom stejně jako loni, možná o trochu hůře. V loňském roce jsme však skvěle zareagovali.“

„Pracovali jsme jako tým a krůček po krůčku jsme postupovali. Musíme si zachovat přesně stejný přístup, i když to určitě není ideální,“ dodal Vasseur.

Dnes jsou problémy Ferrari veřejnosti poměrně známé. Jak se ukázalo i při diskvalifikaci týmu v Číně nebo při vítězství Lewise Hamiltona ve sprintu, monopost SF-24 dokáže být velmi konkurenceschopný, ale jen při velmi nízko nastavené světlé výšce.

Podle spekulací italských médií musí inženýři zvednout auto o tři milimetry nad ideální okno, aby ochránili desku, což je však údajně stojí 20 bodů přítlaku a tři až čtyři desetiny na kolo. Je to součást tradičního zápasu inženýrů s pravidly, který sledujeme již od roku 2022. Každý chce nastavit monopost co nejníže, ale zároveň musí dodržet požadavky pravidel o opotřebování desky.

„Všichni bychom chtěli nastavit nižší světlou výšku, protože bychom tím všichni získali přítlak. Všichni však čelí určitým limitům, kterými jsou narážení podlahy o zem a pravidla,“ povzdechl si Vasseur. „Tento víkend jsme strávili hledáním hranic a způsobem, jak auto posadit o něco níže. Pro všechny to platí stejně a všichni víme, že s touto generací monopostů je světlá výška úzce provázána s výkonností.“

„Platí to pro nás, platí to pro všechny, platí to dnes, ale platilo to poslední dva roky. V roce 2023 nás s Mercedesem v Austinu diskvalifikovali právě proto, že jsme se pokoušeli o něco podobného. Není to charakteristika letošního Ferrari, ale všech monopostů ve startovním poli,“ vysvětlil šéf Ferrari.

Související zprávy

Diskuze