Ferrari nasadí v Bahrajnu novou podlahu, hlásí italská média

Ferrari má za sebou frustrující a velmi nepovedený start do nové sezóny. Pokud tým nechce, aby se poslední rok aktuálního cyklu pravidel změnil na jedno velké fiasko, musí jednat a musí jednat velmi rychle. Italská média avizují, že první velké změny monopostu SF-25 se chystají už do Bahrajnu.
V Suzuce nasadil do boje novou podlahu tým Haas. Byla to tak trochu z nouze ctnost a menší panika po hrozném výkonu v Austrálii. I když fantastická Velká cena Číny uklidnila dámy a pány v Banbury, inženýři se přesto rozhodli pospíchat a posunuli nasazení nové podlahy již do Japonska. Podle prvotních zpráv se velmi dobře osvědčila. Technický expert F1 TV Sam Collins dokonce ve své analýze ukázal, že monopost VF-25 je v rychlých zatáčkách lepší než Ferrari.
„Podlaha funguje a výrazně zlepšila tempo monopostu ve druhém tréninku. Haas je na vrcholech zatáček dokonce rychlejší než Ferrari,“ uvedl Collins. To je dobrý příklad toho, proč musí inženýři v Maranelle okamžitě zasáhnout. Podle informací italských médií chystá do Bahrajnu novou podlahu také Ferrari.
Problémem má být příliš „měkká“ zadní část monopostu. Ferrari tento problém odhalilo už na testech, ale v Austrálii byl mnohem výraznější. V Číně inženýři zariskovali s nastavením světlé výšky a výsledek jsme viděli na vlastní oči. Monopost SF-25 je zkrátka limitován při nastavení světlé výšky a mluví se o třech milimetrech, které momentálně dělí Ferrari od lepších výkonů.
Tři milimetry se zdají být naprosto mikroskopický rozdíl, ale ve světě dnešní Formule 1 je to mnoho. Ferrari nedokáže vytěžit plný potenciál z monopostu a jezdci musí jezdit s nastavením, které jej připraví o 20 bodů přítlaku, jen aby ochránili desku pod podlahou.
Podle článku italského portálu Autoracer ztratila Scuderia jen během jedné zimy „tři až čtyři desetiny na McLaren“ a momentálně je až čtvrtým nejlepším týmem. „Kým se v Maranelle čeká na ovoce práce v podobě specifických vylepšení, čím dál zřetelněji vychází najevo, že monopost má problémy, které není možné vyřešit okamžitě,“ uvedl Autoracer.
Do Bahrajnu tým přiveze novou podlahu
Velká cena Bahrajnu bude důležitý víkend, neboť umožní jezdcům a inženýrům přímé srovnání s předsezónními testy. Nasazování novinek v Suzuce se nezdálo jako rozumná volba vzhledem k logistickým problémům a týmy plánují velké balíky spíše na Bahrajn, případně do Miami. Někteří však musí spěchat, protože času není nazbyt.
„Na čtvrtém závodě sezóny dojde k nasazení komponentů, které se připravovaly až na pozdější fázi sezóny. Ferrari nemělo v plánu vozit nové díly do Suzuky, nejen z logistických důvodů, ale tým se tak rozhodl s předstihem, ačkoli věděl, že na japonském okruhu bude v defenzivě. V Bahrajnu však monopost SF-25 dostane poprvé v sezóně kompletně vylepšenou podlahu,“ uvádí Autoracer.
Inženýři prý mají v plánu změnit aerodynamické vyvážení auta. Jedná se o citlivé úpravy, ale jsou nezbytné, pokud tým chce zlepšit vyvážení a předvídatelnost monopostu. Cílem je zkrotit zlobivý zadek, ale Autoracer upozorňuje, že tyto bahrajnské změny „nemusí zcela vyřešit problémy“.
„Při současné generaci monopostů jsme viděli, že úpravy mohou přinést menší zlepšení, než naznačovaly data v továrně, ale došlo už i k případům, že vylepšení překonala očekávání. Přesto jsou v Maranelle přesvědčeni, že SF-25 by měl z nových dílů alespoň částečně profitovat,“ uvedl Autoracer.
To není všechno
Italský portál zároveň dodává, že toto není konečná. Kromě podlahy se chystá také několik menších úprav. V podstatě jde o větší a celkový aerodynamický balíček a má být „předskokanem“ dalších vylepšení v pozdější fázi sezóny. Ferrari zároveň chystá do Bahrajnu srovnávací testy a tým zřejmě i proto oznámil, že v Bahrajnu bude jezdit nováček Dino Beganovic.
„Předpokládá se, že Lewis Hamilton dostane nové komponenty hned od začátku, zatímco nováček Dino Beganovic, který v prvním tréninku nahradí Charlese Leclerca, by měl absolvovat jízdy se starou verzí podlahy. Další změny se soustředí kolem sloupku zadního křídla a brzd,“ uvedl Autoracer.
Ferrari zároveň pracuje na dalším větším aerodynamickém balíčku. Datum jeho nasazení zůstává prozatím záhadou. Je možné, že v týmu sáhnou po postupném nasazování menších vylepšení. „Velké změny jsou zatím jen ve stadiu schvalování a momentálně se nepočítá s jejich nasazením v Miami,“ uvedl Autoracer.
Fanoušky určitě zajímá, jak je na tom Ferrari při rozdělení zdrojů mezi aktuální sezónu a příští změnu pravidel. Podle italského portálu zůstává vývoj letošního auta prioritou „minimálně do příštího měsíce, který bude rozhodující z hlediska pokračování investic do tohoto monopostu“.
- Štítky
- Ferrari