logo F1zpravy.czF1online.sk

Vasseur si po závodě neuměl vysvětlit výkyvy formy Ferrari

Lewis Hamilton
© DPPI/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 3. 2025

Zisk sedmnácti bodů po dvou závodech a jednom sprintu znamená pro Ferrari nejhorší start do sezóny od roku 2009 a velkou ránu pro mistrovské ambice stáje z Maranella. Monopost SF-25 ukázal místy velmi dobrou výkonnost, ale jinak nepatřil na čelo startovního pole. Výkyvy výkonnosti jsou poněkud záhadou i pro šéfa stáje Frédérica Vasseura.

Z Ferrari bylo po sobotním sprintu a před nedělním závodem cítit, že v závodním tempu si věří. Monopost však v neděli nebyl v nejlepší formě. Charles Leclerc i s poškozeným křídlem ukázal dobrou rychlost a pravděpodobně byl v určité fázi rychlejší než George Russell, ale podlehl nejen jemu, ale nakonec i Maxi Verstappenovi.

Páté a šesté místo nebylo pro Ferrari důvodem k radosti a v týmu se už vůbec neradovali z následných diskvalifikací, které přinesly ještě větší zmatení a znechucení nad výkony Scuderie v nové sezóně. Hlavně rozdíl mezi výkonem Lewise Hamiltona v sobotu dopoledne a neděli odpoledne si vyžádá hlubokou analýzu. „Byl to těžký den,“ přiznal šéf Ferrari Frédéric Vasseur pro televizi Sky v té době ještě nevěděl, že oba jeho piloty čeká diskvalifikace.

„Je to velmi zvláštní, protože si myslím, že na jedné straně garáže bylo tempo slibné i s poškozeným předním křídlem. Naopak, pro Lewise to bylo mnohem náročnější,“ konstatoval francouzský manažer.

Sobotní sprint přitom vypadal diametrálně odlišně. Samozřejmě, podmínky byly odlišné a Hamilton mohl těžit z výhody čerstvého vzduchu před sebou. Sedminásobný mistr světa ukázal, co mu jde nejlépe – péče o pneumatiky a management tempa před soupeři za sebou. „V sobotu jsme velmi dobře manažovali pneumatiky, ale v neděli jsme se mnohem více trápili. Je těžké to pochopit a přečíst, ale můžeme si také odnést pozitivum v podobě Charlesova tempa s poškozeným předním křídlem,“ řekl Vasseur.

Zdá se, že Ferrari má před sebou ještě spoustu práce. Problém je, že času není nazbyt. Jen těžko si umíte nakreslit pěkný obrázek, když na jednu pozitivní skutečnost připadá deset negativních. Všichni se shodují na tom, že McLaren má před ostatními největší výhodu hlavně při práci s pneumatikami a přesně na tuto oblast se všichni musí soustředit.

„Musíme odvést lepší práci a musíme to pochopit. Všichni máme stejné pneumatiky, ale vždy se s nimi pohybujete na ostří nože. I v tomto závodě jsme viděli, že Max se v jednom okamžiku trápil, ale pak našel ztracené tempo. Pokud nejste ve správném okně, je to mnohem náročnější,“ vysvětlil Vasseur.

Související zprávy

Diskuze