logo F1zpravy.czF1online.sk

Vasseura zlobí sestříhané vysílačky: Jak to bylo s týmovou režií Ferrari? (PŘEPIS)

Charles Leclerc a Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala24. 3. 2025

Na umělé dramatizování a vytváření senzací v Drive to Survive jsme si už zvykli, ale v této sezóně se tvůrci z Netflixu zřejmě inspirovali i režie přímých přenosů F1. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur má na ni těžké srdce za to, že do éteru pustila jen některé vysílačky z komunikace mezi boxovou zídkou, Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem, ze kterých se zdálo, že v italském týmu to skřípe.

Piloti Ferrari se dostali do kontaktu už v prvním kole závodu. Charles Leclerc přišel o přední křídlo, ale Lewise Hamiltona z ničeho neobviňoval. Konstatoval, že podle něj šlo o závodní incident — ne první a ani poslední v historii F1. Bez koncové lišty předního křídla však měl přijít až o 30 bodů přítlaku. Přesto byl rychlejší než Hamilton.

V osmnáctém kole nám režie přímého přenosu začala pouštět vysílačky Lewise Hamiltona. Dozvěděli jsme se z nich, že jeho závodní inženýr mu přikázal pustit před sebe Leclerca ve čtrnácté zatáčce, což však sedminásobný mistr světa neudělal. Následovala jeho reakce, podle které se podvolí, až bude Leclerc blíž, a také Leclercovo povzdechnutí, že „tohle je škoda“.

Prvotní návrh však ve skutečnosti přišel od samotného Lewise Hamiltona — nebylo to tak, jak se zdálo z přímého přenosu. Frédéric Vasseur to vyčítá FOM: „To je ze strany FOM vtip, protože rozhodnutí přišlo od Lewise. Lewis nás požádal o výměnu, ale aby z toho vyrobili show a kolem této situace vytvořili humbug, odvysílali jen druhou část otázky. Budu se s nimi o tom bavit.“

Francouzský manažer také vysvětlil, že oba piloti Ferrari jsou ochotni přijímat taková rozhodnutí, ze kterých bude nejvíce profitovat stáj. Bavili se o tom s inženýry dokonce i před nedělním závodem.

„Ano,“ přikývl Vasseur. „Myslím si, že musíme pracovat jako tým a brát v úvahu, co bude nejlepší pro Ferrari. S jezdci jsme se na tom před závodem shodli, není to problém. Nejlepším důkazem toho je fakt, že žádost přišla od samotných jezdců, když si uvědomili: OK, ztrácím tempo, takže jsem ochoten se vyměnit.“

Co zaznělo ve vysílačce Ferrari?

18. kolo
Hamilton: Myslím, že Charlese nechám jít, protože se trápím.
Adami: Rozumím.
Adami (Hamiltonovi): Pozice aut vyměníme ve čtrnácté zatáčce.
Bozzi (Leclercovi): Lewis tě pustí ve čtrnácté zatáčce.

V tomto kole však Lewis Hamilton kolegu před sebe nepustil.

19. kolo
Adami: Vyměníme pozice aut ve čtrnácté zatáčce.
Hamilton: Pustím ho, až bude blíž.

20. kolo
Hamilton: Pokud se mu nepodaří dostat auta před námi, může nás pustit… Teď se trochu dotahuji.
Adami: OK, rozumím.
Adami: Chtěli bychom vyměnit pozice v tomto kole, teď.
Hamilton: Řeknu vám, kdy je vyměníme.

Leclerc: Měníme pozice, nebo ne?
Bozzi (Leclercovi): Řekli jsme mu to, ale…
Leclerc: Toto je škoda, máme rychlost.

Sotva to Leclerc dopověděl a Hamilton ho před sebe pustil v první zatáčce.

21. kolo
Bozzi (Leclercovi): Dobrá práce, promiň nám to. Jdi pořád naplno. Když ho budeš chtít, zapni SOC6.
Bozzi: Jsi nejrychlejší na trati. Pojďme, Charlesi!

Související zprávy

Diskuze